  • 1. Data: 2005-03-15 16:01:14
    Temat: Prosze o pomoc - beda problemy czy nie? - dlugie.
    Od: "Admin" <a...@c...wytnij.pl>

    Witam serdecznie.

    Chodzi o moja zone.
    Kiedys prowadzila dzialalnosc gopspodarcza na podstawie ksiazki (prowadzila
    kursy jezykowe). Gdy sie poznalismy i wzielismy slub w 1998roku, dzialalnosc
    ta zawiesila i rozpoczela prace w szkole, wiec ZUS jest normalnie placony.
    Jest pewna, ze to zrobila (ma nawet wydrukowane swoje pisemko z informacja
    skierowana do US o zawieszeniu), chociaz nie ma zadnego potwierdzenia z US.
    Od roku 1999 sklada PIT-37 (dla osob nie prowadzacych dzialalnosci),
    poniewaz nie prowadzi zadnej dzialalnosci i tak jak mowie, twierdzi, ze
    zostala ona zawieszona.
    Dzisiaj poszedlem do jej US zlozyc zeznanie roczne i przed zlozeniem
    sprawdzano NIP. Kobitka spytala sie mnie czy zona zawiesila dzialalnosc czy
    ja zakonczyla. Ja jej mowie, ze nie ma dzialalnosci i chyba jest zawieszona.
    To ona na to, ze w tym wypadku nie powinienem skladac dla zony NIP-3 (chodzi
    o podanie nowego numeru konta bankowego) tylko NIP-1 i odeslala mnie do
    okienka z rejestracja nipow. Tam po sprawdzeniu w komputerze okazalo sie, ze
    zona nie ma zawieszonej dzialalnosci. No i padl na nas blady strach :(
    Co w tej sytuacji zrobic i czy groza za to jakies sankcjie i jesli tak to
    jakie?

    Reasumujac: zona twierdzi, ze dzialalnosc jest zawieszona od czerwca 98,
    pracuje od wrzesnia 98 w panstwowej szkole i nie prowadzi od tego czasu
    zadnej dzialalnosci, za rok 98 zlozyla PIT dla osob z dzialalnoscia,
    nastepne lata to juz PIT-37, a w US okazuje sie, ze zona nie ma zawieszonej
    dzialalnosci.

    Prosze o info na temat wskazanego dla nas dalszego postepowania w tej
    sprawie i ewentualnego postepowania US.

    Serdecznie pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-16 08:24:50
    Temat: Re: Prosze o pomoc - beda problemy czy nie? - dlugie.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Mar 2005, Admin wrote:

    >+ kursy jezykowe). Gdy sie poznalismy i wzielismy slub w 1998roku, dzialalnosc
    >+ ta zawiesila [...]
    ^^^^^^^^^

    No to odpowiedź masz w wątku " Zawieszona działalność gospodarcza - który
    PIT: 36 czy 37?", post opixa...

> [...]
    >+ Od roku 1999 sklada PIT-37 (dla osob nie prowadzacych dzialalnosci),

    Aktualnie ustawa niemal zawsze uzależnia klasyfikację podatnika
    z p. widzenia "podlegania" (pod przepis) a nie "osiagania dochodu".
    Jak ktoś *prowadzi* DG to "podlega".
    Zacytuję opixa: "zawieszona działalność jest tylko stanem jej nie
    wykonywania a nie nieprowadzenia".

    >+ poniewaz nie prowadzi zadnej dzialalnosci

    :)
    Chyba miało być "nie wie że prowadzi"... choć "prowadzi"...

    Zeznaję iż nie mam pomysłu na "co dalej".
    IMHO - uszczuplenia podatku przecież nie było.
    Natomiast nie złozono *właściwych* deklaracji... nie mam pojęcia
    jak wygląda złożenie korekty PIT-36 do PIT-37 "z powodu złożenia
    niewłaściwej deklaracji" :[
    Pewnie nie zawadzi pójść do doradcy (wiem, wiem, nie za darmo !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, bynajmniej nie doradca !)

  • 3. Data: 2005-03-16 23:13:37
    Od: ulapod <u...@g...pl>

    Ja byłam 'zawieszona' ale skladalam PITa dla prowadzacych DG
    przez ten okres.
    Tak mi powiedziano w US.

    ula

  • 4. Data: 2005-03-17 22:52:56
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "ulapod" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ja byłam 'zawieszona' ale skladalam PITa dla prowadzacych DG
    > przez ten okres.
    > Tak mi powiedziano w US.

    Mnie również, cofnięto też zgłoszenie aktualizacyjne NIP.