  • Data: 2005-01-17 07:30:45
    Temat: Pożyczka od rodziców?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Razem z żoną mamy zamiar kupić działkę budowlaną, by w przyszłości
    (za 5-6 lat) wybudować na niej dom. Sami nie dysponujemy odpowiednią kwotą,
    ale nasi rodzice zadelkarowali że pokryją nam część tego zakupu...

    I właśnie tu jest problem: jak to rozwiązać formalnie? Nie mamy ochoty
    płacić podatku od darowizny. Czy spisanie z rodzicami umowy o
    nieoprocentowanej pożyczce wraz z opisaniem warunków spłaty takowej
    zabezpieczy nas przed dziwnymi manewrami naszego US?

    Mam też pytanie co do samego podatku od darowizn: Jak to jest z tymi
    limitami? Czy ma znaczenie tutaj wspólnota majątkowa małżonków?
    Chodzi mi o ten przypadek: Kwota wolna od podatku od darowizn to 9.637 zł
    przy I grupie podatkowej. Czy oznacza to, że małżonkowie mogą bez
    opodatkowania otrzymać od wszystkich czworga rodziców łącznie 38.548 zł, czy
    też tylko połowę tej kwoty?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944