  • 1. Data: 2005-11-04 21:41:29
    Temat: Potwierdzenie salda
    Od: "DJ" <g...@p...pl>

    Witam,
    od niedawna pracuję w całkiem sporej firmie, która obecnie wysyła do swoich
    kontrahentów potwierdzenia sald (stan na 31.10.2005). Niby wszystko jest ok,
    tyle tylko, że potwierdzenia wysyłane są do wszystkich klientów (jakieś
    80.000 sztuk), w tym również do osób fizycznych i tych klientów, którzy
    mieli na koniec października saldo 0. Trochę mnie to dziwi, bo nigdy jako
    osoba fizyczna nie dostałem od żadnej firmy salda do potwierdzenia.
    Chciałbym zatem spytać, czy rzeczywiście przepisy bezwzględnie nakazują
    wysyłanie salda do wszystkich kontrahentów? Firma niby spora, ale księgowość
    ma tyle dzinych pomysłów, że postanowiłem sprawdzić, czy te potwierdzenia
    nie są wysyłane "na pałkę" (dla własnej ciekawości ;-). Sam pracuję w IT i w
    sprawach księgowych jestem trochę zielony, próbowałem pogoglować, ale z
    miernym skutkiem.

    Aha, nie wiem, czy ma to znaczenie, ale każdy z tych 80.000 otrzymuje co
    miesiąc fakturę za świadczone przez nas usługi.

    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam wszystkich grupowiczów

    DJ

  • 2. Data: 2005-11-05 07:48:10
    Temat: Re: Potwierdzenie salda
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

> [...]
    > sprawach księgowych jestem trochę zielony, próbowałem pogoglować, ale z

    NO to niezle. 80 tys razy 3.5 pln to masz 280 tys pln.A potem sie wszyscy
    dziwia ze telefony mamy najdrozsze w europie.
    Odnosnie potwierdzenia salda. Potwierdza sie salda naleznosci (bez wzgledu
    na rodzaj czy to osoba fizyczna czy firma), nie potwierdza sie kwot "0".
    Natomiast z praktyki wiem , ze zadna osoba fizyczna jeszcze nie odeslala mi
    potwierdzonego salda.

  • 3. Data: 2005-11-05 11:04:48
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 11/4/2005 10:41 PM, Użytkownik DJ napisał:

> [...]
    > miesiąc fakturę za świadczone przez nas usługi.
    >
    > Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam wszystkich grupowiczów

    Oczywiście potwierdzanie sald zerowych nie ma sensu ale czasem jak się
    spojrzy od innej strony to wyjaśnia się sens takiego działania. Często
    wiele "do powiedzenia" mają narzędzia informatyczne. Dajmy na to taki
    programik robi sobie potwierdzenia "jak leci" dla każdego kto jest w
    bazie danych. Być może w kartotece istnieje jakiś przełącznik, który
    wyłącza danego kontrahenta z operacji ale nikt w księgowości o nim nie
    wie, albo nie mają dostępu do modyfikacji bazy danych, albo nie są w
    stanie zweryfikować bazy w której jest 80 tys. klientów bo jest ich dwie.

    --
    gefragt

  • 4. Data: 2005-11-05 13:01:37
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    . Być może w kartotece istnieje jakiś przełącznik, który
    > wyłącza danego kontrahenta z operacji ale nikt w księgowości o nim nie
    > wie,

    Jezeli program robila firma Proc(k)om to nie ma przelacznika.;-)
    Ostatnio zainstalowalem platnika na laptopie bez stacji A i okazal sie ze to
    duzy problem.
    A facete i infoline powiedzial ze to nie ich wina ze producenci laptopow nie
    daja stacji dyskietek ;-)

  • 5. Data: 2005-11-05 13:53:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Nov 2005, DJ wrote:

    > mieli na koniec października saldo 0. Trochę mnie to dziwi, bo nigdy jako
    > osoba fizyczna nie dostałem od żadnej firmy salda do potwierdzenia.

    Jako DG OF miałem już przyjemność (?) otrzymać takie saldo :),
    też od dużej firmy.
    Owszem, rzadkość niezmierna. Chcieli to odesłałem, acz z podziwu
    wyjść nie mogłem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-11-05 14:42:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Nov 2005, jarmulowicz krzysztof wrote:

    > A facete i infoline powiedzial ze to nie ich wina ze producenci laptopow nie
    > daja stacji dyskietek ;-)

    Byłoby ROTFLastyczne jakby nie było smutne :[
    Ciekawe czy łyknąłby dysk wirtualny ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-11-05 16:36:35
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    No tlumaczyl mi jak sie robi dysk wirtualny;-).
    No ale jesli za kazdym razem jak cos wysylam do zusu mam robic dysk
    wirtualny no to dziekuje. Tylko ciekawe za co oni wzieli te miliony?

  • 8. Data: 2005-11-05 19:50:51
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:dkin40$ruf$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > No tlumaczyl mi jak sie robi dysk wirtualny;-).
    > No ale jesli za kazdym razem jak cos wysylam do zusu mam robic dysk
    > wirtualny no to dziekuje. Tylko ciekawe za co oni wzieli te miliony?
    Zrób sobie plik o nazwie np "płacznik.bat" daj skrót na pulpicie. w
    pierwszej linii wpisz to co wpisujesz tworząc dysk wirtualny a w drugiej
    wywołaj płatnika. Masz z głowy.

    A oni wzieli miliony za porgram po to, żeby informatycy mogli zarabiac.
    Za przygotowanie laptopa bez stacji do pracy z płatnikiem informatyk bierze
    połowe ceny stacji.

    A sposobem jest to co napisałem wyżej.

    --
    PawełJ

  • 9. Data: 2005-11-10 23:15:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Nov 2005, jarmulowicz krzysztof wrote:

    > No tlumaczyl mi jak sie robi dysk wirtualny;-).

    A konkretnie to polecał jaki ?
    Czy może Płacznik SUBSTa łyka ?

    > No ale jesli za kazdym razem jak cos wysylam do zusu mam robic dysk
    > wirtualny no to dziekuje.

    Y tam... ja trzymam conieco właśnie w dyskach wirtualnych po 4 GB
    (łatwo się backupuje na DVD :)), filedisk jest darmowy, działa bez
    zarzutu...

    > Tylko ciekawe za co oni wzieli te miliony?

    Hm... to może ja za ustawienie ci vdysku z obrazem dyskietki bym
    ci wziął, co ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)