  • 1. Data: 2005-11-04 21:48:55
    Temat: Niuanse PKWiU
    Od: Darek <n...@n...net>

    Witam,

    Czy ktoś mądry wytłumaczy mi albo powie gdzie szukać jaka jest róznica
    między 51.18.12-00.00 (Usługi pośrednictwa prowadzone przez agentów
    specjalizujących się w sprzedaży wyrobów, gdzie indziej
    niesklasyfikowane) a 51.19.10-00.00 (Usługi pośrednictwa prowadzone
    przez agentów zajmujących się sprzedażą wyrobów różnego rodzaju) ?

    Googlowanie zwraca mi tylko setki stron z tabelkami PKWiU ;(

    Nie wiem pod które z tego podpadają usługi agenta pośredniczącego w
    sprzedaży oprogramowania.

    --
    Darek

  • 2. Data: 2005-11-05 14:03:49
    Temat: Re: Niuanse PKWiU
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Nov 2005, Darek wrote:

    > Czy ktoś mądry

    ...to nie ja, do ministra prosimy ;)

    > wytłumaczy mi albo powie gdzie szukać jaka jest róznica

    ...nie wiem, ale skoro grupa jest dyskusyjna to podywaguję biorąc
    za podstawę literalne brzmienie opisu:

    > między
    > 51.18.12-00.00 (Usługi pośrednictwa prowadzone przez agentów specjalizujących
    > się w sprzedaży wyrobów, gdzie indziej niesklasyfikowane)

    Mi wychodzi że mowa o "dziwnym" pośrednictwie.
    Czyli że *usługa* jest dziwna. Nie jej przedmiot.
    Na chybcika nie mam pomysłu - ale dajmy na to nim do przepisów
    wprowadzono leasing to ów leasing był "dziwną odmianą pożyczki
    z najmem" :)

    > a 51.19.10-00.00
    > (Usługi pośrednictwa prowadzone przez agentów zajmujących się sprzedażą
    > wyrobów różnego rodzaju) ?

    ...a tu to chyba chodzi o "mydło i powidło", nie ?

    > Googlowanie zwraca mi tylko setki stron z tabelkami PKWiU ;(
    >
    > Nie wiem pod które z tego podpadają usługi agenta pośredniczącego w sprzedaży
    > oprogramowania.

    Ha, kiedy ja się zastanawiam czy oprogramowanie podpada pod "wyrób"... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    ("no to zamieszałem")

  • 3. Data: 2005-11-05 16:19:11
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Darek napisał(a):

> [...]
    >
    > Googlowanie zwraca mi tylko setki stron z tabelkami PKWiU ;(
    >
    > Nie wiem pod które z tego podpadają usługi agenta pośredniczącego w

    Jeśli tylko oprogramowanie - to specjalizacja, czyli 51.18.12-00.00
    Jeśli rózne rodzaje wyrobów to 51.19.10-00.00
    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 4. Data: 2005-11-05 16:27:47
    Od: Darek <n...@n...net>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Mi wychodzi że mowa o "dziwnym" pośrednictwie.
    > Czyli że *usługa* jest dziwna. Nie jej przedmiot.

    Chytra interpretacja, ale nie wiem czy słuszna. W wyjaśnieniach do tej
    kategorii w PKD jest taki opis
    "51.18.Z Działalność agentów specjalizujących się w sprzedaży
    określonego towaru lub określonej grupy towarów, gdzie indziej
    niesklasyfikowana
    Podklasa ta obejmuje także działalność agentów zajmujących się sprzedażą
    rowerów."

    Pośrednictwo w sprzedaży rowerów jest "dziwnym" pośrednictwem? :)

    > Ha, kiedy ja się zastanawiam czy oprogramowanie podpada pod "wyrób"... !

    Jeśli nie to jestem już zupełnie głupi. W sekcji 72 (Informatyka) są
    tylko usługi wykonywane na rzecz klienta - nie ma nic o pośrednictwie w
    sprzedaży. Cała działalność agentów sprzedających na cudzy rachunek
    siedzi w sekcji 51.1 a tam nie ma osobno sklasyfikowanego oprogramowania
    stąd moje pierwotne pytanie.

    --
    Darek

  • 5. Data: 2005-11-05 16:42:59
    Od: Darek <n...@n...net>

    Docent wrote:

    > Jeśli tylko oprogramowanie - to specjalizacja, czyli 51.18.12-00.00
    > Jeśli rózne rodzaje wyrobów to 51.19.10-00.00

    Czyli słowo "specjalizacja" jest tu kluczowe - brzmi sensownie. Choć nie
    wiem po co w ogóle to tak rozbili, ale to już inna sprawa...

    --
    Darek

  • 6. Data: 2005-11-10 23:19:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Nov 2005, Darek wrote:

    > Chytra interpretacja, ale nie wiem czy słuszna.

    Hm... no ja tak literalnie...

    > Podklasa ta obejmuje także działalność agentów zajmujących się sprzedażą
    > rowerów."
    >
    > Pośrednictwo w sprzedaży rowerów jest "dziwnym" pośrednictwem? :)

    Musi autor powoływał się na słynny zestaw Żydów, masonów i cyklistów :)
    A poważnie - nie mam pojęcia.

    > Jeśli nie to jestem już zupełnie głupi. W sekcji 72 (Informatyka) są tylko
    > usługi wykonywane na rzecz klienta - nie ma nic o pośrednictwie w sprzedaży.

    Jak coś wynajdziesz to się pochwal - może komu innemu się przyda :)
    Niemiej IMO "wyrób" (jako rzeczownik a nie czasownik, chyba że
    miałoby to oznaczać *również* handel czynnością - ale to IMHO
    byłby handel "zleceniami na wyrób") kojarzy (mi) się z majątkiem
    rzeczowym a nie WNiP.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)