  • 1. Data: 2002-09-14 12:31:27
    Temat: Potrzebna pomoc...
    Od: "Dariusz Donat" <d...@i...pl>

    Sprawa wyglada tak. Zlozylem wraz ze wspolnikiem wniosek o wpis do
    dzialoalnosci gospodarczej jako Spolka Cywilna. Nastepnie mielismy udac sie
    do Urzedu Statystycznego po Regon. Tam trzeba okazac umowe spolki, ktora
    mielismy opracowac. Jednak niedoszly wspolnik jakos nie kwapi sie aby ze mna
    sie spotkac i zalatwic reszte formalnosci. Moze to i dobrze ze teraz niz
    pozniej... Nie mniej na zgloszeniu wpisalismy termin rozpoczecia 1 sierpnia,
    a dzialalnosci tak naprawde to jeszcze nie zaczelismy. Czy w zwiazku z tym
    musze skladac jakies oswiadczenia podatowe, lub zawieszac cokolwiek, jak
    jeszcze nie zakonczylismy zakladac tej spolki. Jak to sie ma w swietle
    prawa, bo nie chcialbym miec problemow.

    Dzieki za wszelkie cenne uwagi
    Darek Donat

  • 2. Data: 2002-09-14 13:26:35
    Temat: Re: Potrzebna pomoc...
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Dariusz Donat" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Sprawa wyglada tak. Zlozylem wraz ze wspolnikiem wniosek o wpis do

    Niczego nie musisz składać. Ta data jest do niczego nie przydatna.
    Rozpoczęcie działalności to data pierwszej faktury.
    A jak wspólnik tak się stawia do sprawy, to już zrezygnuj z tej spółki. On
    cię puści z torbami.

  • 3. Data: 2002-09-14 22:26:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Sep 2002, Dariusz Donat wrote:
    [...]
> [...]
    >+ jeszcze nie zakonczylismy zakladac tej spolki. Jak to sie ma w swietle
    >+ prawa, bo nie chcialbym miec problemow.

    IMO nic nie musisz. Co prawda już pokłóciłem się kiedyś (na prawo,
    nie prawo.podatki) z jakimś specjalistą - ale to chyba był spec od
    PK a nie DGOF :)
    Argumentował że ZUS ci się przyczepi.
    Według mojej nalepszej wiedzy - a przesłuchałem m.in. doradców
    podatkowych (tak "fizycznie" jak i przekopawszy archiwa grupy),
    "miłą panią w ZUSie" (do której zadzwoniłem po otrzymaniu
    z ZUSu listu z sugestią że prowadzenie DG bez rejestracji
    w ZUS stanowi naruszenie prawa :)) itp - stwierdzam że
    podstawa to jednolita data rozpoczęcia DG zgłoszona
    w US i ZUS, oczywiście nie wcześniejsza niż data twojego
    zamiaru wyrażonego w zgłoszeniu do UM/UG :)
    Rejestracja DG w UM/UG jest wymagana przez prawo handlowe, a tam
    jest coś w stylu "nie mozna podjąć działalności *wcześniej
    niż* została zarejestrowana".
    Natomiast rzeczywiście - niezgodność daty *zgłoszenia*
    rozpoczęcia DG (a robi się to *PO* rozpoczęciu) w US
    i ZUS - to proszenie się (IMO) o kłopoty.

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (który praktycznie przećwiczył wariant z różnymi datami
    i zakłada że oponenci się mylą)