    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Potrzebna pomoc...
    Date: Sun, 15 Sep 2002 00:26:36 +0200

    On Sat, 14 Sep 2002, Dariusz Donat wrote:
    [...]
    >+ pozniej... Nie mniej na zgloszeniu wpisalismy termin rozpoczecia 1 sierpnia,
    >+ a dzialalnosci tak naprawde to jeszcze nie zaczelismy. Czy w zwiazku z tym
    >+ musze skladac jakies oswiadczenia podatowe, lub zawieszac cokolwiek, jak
    >+ jeszcze nie zakonczylismy zakladac tej spolki. Jak to sie ma w swietle
    >+ prawa, bo nie chcialbym miec problemow.

    IMO nic nie musisz. Co prawda już pokłóciłem się kiedyś (na prawo,
    nie prawo.podatki) z jakimś specjalistą - ale to chyba był spec od
    PK a nie DGOF :)
    Argumentował że ZUS ci się przyczepi.
    Według mojej nalepszej wiedzy - a przesłuchałem m.in. doradców
    podatkowych (tak "fizycznie" jak i przekopawszy archiwa grupy),
    "miłą panią w ZUSie" (do której zadzwoniłem po otrzymaniu
    z ZUSu listu z sugestią że prowadzenie DG bez rejestracji
    w ZUS stanowi naruszenie prawa :)) itp - stwierdzam że
    podstawa to jednolita data rozpoczęcia DG zgłoszona
    w US i ZUS, oczywiście nie wcześniejsza niż data twojego
    zamiaru wyrażonego w zgłoszeniu do UM/UG :)
    Rejestracja DG w UM/UG jest wymagana przez prawo handlowe, a tam
    jest coś w stylu "nie mozna podjąć działalności *wcześniej
    niż* została zarejestrowana".
    Natomiast rzeczywiście - niezgodność daty *zgłoszenia*
    rozpoczęcia DG (a robi się to *PO* rozpoczęciu) w US
    i ZUS - to proszenie się (IMO) o kłopoty.

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (który praktycznie przećwiczył wariant z różnymi datami
    i zakłada że oponenci się mylą)