  • 1. Data: 2002-09-13 14:08:23
    Temat: komputer stary- nowy, problem
    Od: "racel" <m...@b...pl>

    Witam,
    prosze o podpowiedz w takiej sprawie. mam swoj stary komputer, zakladam
    dzialalnosc, chce go do niej wniesc i postanowilem go troche polepszyc:)
    Wymienilem procesor, karte graficzna i monitor, ale czesc rzeczy pozostalo
    (za pare stow). co powinienem zrobic, przekazac go w kwocie brutto (suma
    ostatnich wydatkow i szacunkowa wartosc pozostalych elementow) na
    dzialalnosc, czy tez odliczyc faktury, tylko co wtedy z pozostalymi
    czesciami?
    dodam moze jeszcze, ze na razie wzialem dowod zaplaty od sprzedawcy i on
    czeka na moja odpowiedz, czy chce f-re na firme, czy nie.
    wielkie dzieki
    racel

  • 2. Data: 2002-09-14 22:03:27
    Temat: Re: komputer stary- nowy, problem
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Sep 2002, racel wrote:

> [...]
    >+ ostatnich wydatkow i szacunkowa wartosc pozostalych elementow) na
    >+ dzialalnosc, czy tez odliczyc faktury, tylko co wtedy z pozostalymi

    Zeznaję że do końca nie mam jasności w szczegółach tego
    co opisałeś :)
    Co by sie mogło grupie przydać:
    - czy działaność już założyłeś, czy dopiero zakładasz (tak
    jak piszesz) ? Aczkolwiek zdania są podzielone, to IM*H*O
    kupowanie "na firmę" można podciągnąć w "prowadzenie"... !
    - jaki sposób rozliczania podatku stosujesz ? Wygląda na KPiR
    (ale tego nie wiemy !), jak VAT ?
    - czy masz rachunki/faktury wystawione na ciebie ("osobiście")
    na stare części komputera ?
    - ile mógłby być wart "stary" komputer ?
    - ile warte są nowe części ?

    FYI:
    A. Temat "wciągania na stan DG" pojawia się dość często,
    przypadkiem ;) zresztą często w postaci komputera
    Zaatakuj googla, np tak:
    http://groups.google.com/groups?as_oq=komputer%20kom
    putera&ie=ISO-8859-2&as_ugroup=*.podatki&lr=&as_drrb
    =b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2001&as_maxd=14&as_m
    axm=9&as_maxy=2002&num=100&hl=pl
    być może widzisz że jest to wynik:
    http://groups.google.com/advanced_group_search?q=+ko
    mputer+OR+komputera+group:*.podatki&num=100&hl=pl&lr
    =&ie=UTF-8&inlang=pl&newwindow=1&as_drrb=b&as_mind=1
    2&as_minm=5&as_miny=2001&as_maxd=14&as_maxm=9&as_max
    y=2002
    -:)

    B. granica "obowiązkowości" 'Środka Trwałego' to 3500zł,
    zaś 'Wyposażenia': 1500. "Uleszenie Środka" do kwoty 3500zł
    może iść w koszty poza amortyzacją itp./ - dlatego kwoty
    są ważne, nim zacznie się jakieś dywagacje.

    Na oba hasła znajdziesz również info w googlu :) Często używane
    skróty to ST, ŚT, EŚT, EST, EW - szukać :)

    Pozdrowienia, Gotfryd