  • Data: 2005-01-11 10:50:56
    Temat: Podatek od darowizny?
    Od: Gree <gr33_WYTNIJ@TO_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Żona chce przelać mi na rachunek bankowy większą kwotę pieniędzy (około
    20000 PLN). Zastanawia mnie fakt jak to potraktuje Urząd Skarbowy - czy
    ja muszę odprowadzić podatek od tej kwoty? Rozdzielności majątkowej nie
    mamy (majątek wspólny), jestem upoważniony do rachunku żony, ale żona
    nie jest jeszcze upoważniona do mojego rachunku (choć nie wiem, czy to
    ma znaczenie).

    Z tego co wyczytałem - współmałżonek należy do I grupy podatkowej więc
    kwota zwolniona od podatku sięga nieco ponad 9000 PLN (nie pamiętam
    dokładnie). Ale w praktyce oczywiście to nie jest darowizna - to
    pieniądze wspólne, które chcemy korzystniej ulokować (właśnie za
    pośrednictwem mojego banku). Jak będzie to potraktowane przez US?

    Gree