  • Data: 2005-01-11 11:03:33
    Temat: Re: Podatek od darowizny?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gree napisał(a):
    > Witam.
    >
    > Żona chce przelać mi na rachunek bankowy większą kwotę pieniędzy (około
    > 20000 PLN). Zastanawia mnie fakt jak to potraktuje Urząd Skarbowy - czy
    > ja muszę odprowadzić podatek od tej kwoty? Rozdzielności majątkowej nie
    > mamy (majątek wspólny), jestem upoważniony do rachunku żony, ale żona
    > nie jest jeszcze upoważniona do mojego rachunku (choć nie wiem, czy to
    > ma znaczenie).
    >
    > Z tego co wyczytałem - współmałżonek należy do I grupy podatkowej więc
    > kwota zwolniona od podatku sięga nieco ponad 9000 PLN (nie pamiętam
> [...]

    Jeżeli nie macie rozdzielności majątkowej to pod darowiznę może podpadać
    tylko majatek stanowiący własnośc odrebną jednego z małżonków (np.
    wszystko co nabył przed slubem, przedslubne oszczedności itp oraz
    darowizny które jeden z małżonków otrzymał od osoby trzeciej, która w
    akcie darowizny zastrzegła że darowizna tylko jego dotyczy).
    Jeżeli żona przekazuje Ci pieniadze które zarobiła juz w czasie trwania
    małżeństwa, to nie jest to darowizna bo wszystkie dochody i cały majątek
    którego dorobiliście się podczas trwania małżeństwa z mocy prawa są wspólne.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813