  • Data: 2006-02-27 20:56:49
    Temat: PKWIU
    Od: "lewjulian" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    Może pytanie a w zasadzie temat, który chcę poruszyć nie dotyczy wprost
    podatków ale jest bardzo zbliżony a mianowicie chodzi o możliwość zwrotu
    części VAT-u za zakupione materiały budowlane po 1.05.2004 w ramach różnych
    ulg podatkowych. Otóż żeby otrzymać zwrot trzeba złożyć wniosek w którym można
    uwględnić tylko te materiały budowlane, które znajdują się w wykazie Ministra
    transportu i budownictwa. Mają one (w tym wykazie tzw. PKWIU) ale co zrobić
    lub jak zidentyfikowć te materiały dla których na fakturach wystawionych przez
    różne sklepy takiego identyfikatora nie ma. Dotychczas należało dbać o to aby
    wszelkie zakupy były potwierdzone fakturą VAT-owską teraz się okazuje, że
    trzeba jeszcze mieć PKWIU.
    Dopiero teraz moje pytanie: kto jest odpowiedzialny za brak na fakturze PKWIU?
    Co robić z fakturami na których brak PKWIU?
    Kto jest odpowiedzialny za ten bałagan, czy znowu my ta szara masa?
    Pozdrawiam!
    Lewjulian