  • Data: 2006-02-28 17:02:37
    Temat: Re: PKWIU
    Od: "taxer" <taxer <NOSPAM>@krynica.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Odnośnie odpowiedzi "taxera", jak mam to mam > rozumieć?

    Obowiązkiem sprzedawcy było i jest wpisywanie symboli PKWiU wyłącznie w
    sytuacji kiedy towar czy usługa opodatkowane są stawkami niższymi niż 22%
    Z chwilą zmiany stawki vat z 7% na 22% sprzedawca przestał być zobowiązany
    do pokazywania na fakturach w/w symboli. Czyli było i jest obowiązkiem
    sprzedawcy ale w opisanej wyżej sytuacji. Czy teraz się jasniej zrobiło? Nie
    jest więc teraz obowiązkiem sprzedawcy ponieważ po wejsciu do UE większość
    materiałów budowlanych przeszła na 22%.
    A kto powiedział że aby skorzystać z "ulgi vat" na fakturze muszą być
    symbole PKWiU??? Ja tego nigdzie nie widzę. Jest tylko wykaz. Urząd skarbowy
    ma kupę czasu na zweryfikowanie dokumentacji oraz wydanie własciwej decyzji.
    Jeśli zaliczysz niewymieniony towar powinni to załapać i odrzucić. To czy Ty
    się z tym zgodzisz to inna bajka.

    pozdrawiam
    taxer