  • Data: 2006-02-28 16:55:25
    Temat: Re: PKWIU
    Od: "m." <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "lewjulian" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1216.0000019f.44036790@newsgate.onet.pl...
    > Witam!
    > Może pytanie a w zasadzie temat, który chcę poruszyć nie dotyczy wprost
    > podatków ale jest bardzo zbliżony a mianowicie chodzi o możliwość zwrotu
    > części VAT-u za zakupione materiały budowlane po 1.05.2004 w ramach
    różnych
    > ulg podatkowych. Otóż żeby otrzymać zwrot trzeba złożyć wniosek w którym
    można
    > uwględnić tylko te materiały budowlane, które znajdują się w wykazie
    Ministra
    > transportu i budownictwa. Mają one (w tym wykazie tzw. PKWIU) ale co
    zrobić
    > lub jak zidentyfikowć te materiały dla których na fakturach wystawionych
    przez
    > różne sklepy takiego identyfikatora nie ma. Dotychczas należało dbać o to
    aby
    > wszelkie zakupy były potwierdzone fakturą VAT-owską teraz się okazuje, że
    > trzeba jeszcze mieć PKWIU.

    Powiem jak to wygląda ze strony US (w tej chwili tam pracuję, zajmuję się
    zwrotami podatku VAT, tyle że przy działalności gosp.). Sprawdzamy też PKWiU
    na fakturach i jest to masakra. Nie jestem ani wrózką, ani budowlańcem ani
    metalurgiem - tam gdzie nie ma piszę że brak możliwości weryfikacji. Co
    dalej z tym - nikt nie wie póki co. Zobaczymy za jakieś 2,3 miesiące jak się
    to rozwinie.

    > Dopiero teraz moje pytanie: kto jest odpowiedzialny za brak na fakturze
    PKWIU?
    > Co robić z fakturami na których brak PKWIU?
    > Kto jest odpowiedzialny za ten bałagan, czy znowu my ta szara masa?

    Ta, my (ty i ja i inni) bo takich baranów wybraliśmy/pozwoliliśmy by zostali
    wybrani i te tłumoki uchwalają ustawy. Jaki jest efekt - każdy widzi.

    m.