  • Data: 2004-09-19 17:19:31
    Temat: Odszkodowanie - proszę o pomoc!
    Od: "IloRaZ" <i...@u...vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam Szanownych Grupowiczów.

    Mam prośbę ale najpierw tytułem wstępu.
    Dla Grupy jestem nowy nie czytam tej grupy a tym bardziej nie pisuję
    tutaj.
    Moje pojawienie sie tu wynikło z potrzeby wyjaśnienia dwóch kwestii
    dotyczących podatku, bo gdzież w tym temacie szukać pomocy jak nie tu.
    Dodam również że próbowałem pogooglać ale bez wiekszego sukcesu.

    Ale już dość przystepuję do rzeczy:
    zostałem zwolniony z pracy a poniewaz uważałem że zrobiono to z
    naruszeniem prawa a na dodatek wydano złe świadectwo pracy
    zaskarżyłem wypowiedzenie do Sądu Pracy żądając przywrócenia do pracy
    lub odszkodowania i poprawy świadectwa pracy.
    Na rozprawie zawarliśmy przy udziale Sądu z pracodawcą UGODĘ o treści:
    Pozwany (tu nazwa pracodawcy) zobowiązuje się zapłacić powodowi:
    a. (tu kwota) złotych tytułem odszkodowania za niezgodne z prawem
    rozwiązanie stosunku pracy,
    b. (tu kwota) złotych netto tytułem ekwiwalentu za niewykorzystany
    urlop wypoczynkowy;
    w terminie 14 dni z zastrzeżeniem ustawowych odsetek w razie zwłoki.

    I już moje pytania:
    1. czy kwota z pozycji a jest zwolniona z podatku dochodowego od osób
    fizycznych (ja twierdzę że tak pracodawca że nie i musi podatek
    potrącić)
    2. czy od pozycji b potrąca się składki na ZUS ( i znów pracodawca
    twierdzi że tak ja że nie)

    Jeśli temat był wielokrotnie przewałkowany proszę o linki na prive.
    Z góry dziękuję
    Pozdrawiam Grupę

    Zen