  • Data: 2009-02-18 20:03:07
    Temat: Odp: Wypłata z DG na prywatny
    Od: "emka" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "p47" <p...@b...wp.pl> napisał

    > No cóż, czy miałes kontrolę UKS który zaakceptował taka Twoja praktykę?

    Nie, ponieważ ja akurat nie prowadzę DG, tylko spółkę z o.o. Co nie zmienia faktu, że
    wiem, na jakiej zasadzie to funkcjonuje, bo od lat współpracuję z wieloma DG w dość
    szerokim zakresie.

    > Tak, stawiano mi taki zarzut i musiałem wykazywac, ze srodki, jakie
    > przelałem nie były przeznaczone na DG.

    Na jaki konkretny przepis się powoływano?
    Bo kontroler ma obowiązek przedstawić Ci podstawę prawną swoich zarzutów. Jeśli tego
    nie zrobi, to sygnał, że coś jest nie w porządku. Kontrolerzy to też tylko ludzie, a
    nie maszyny. Nie zawsze mają rację.

    > Moi polemisci nie rozumieją rzeczy podstawowej,- oczywiscie w omawianym w
    > tym watku przypadku osoba fizyczna jest takze włascicielem majątku swojej
    > firmy.

    Tak, i w przypadku DG nie ma rozdziału między osobą fizyczną a firmą i na tym zasadza
    się cały "problem".

    > Ale granica w rozumieniu organów skarbowych przebiega w inny sposób,-
    > rozróznia się bowiem składniki majątku PRZEZNACZONE do prowadzenia DG od
    > majatku prywatnego mimo, ze obie te podgrupy należą do tej samej osoby.

    Nie wiem, co masz na myśli pisząc "składniki majątku", ale na pewno nie ma
    rozróżnienia między zasobami finansowymi firmy a jej właściciela, bo to jest jeden
    podmiot, jeśli tak to mogę wyrazić.

    > Takie rozróżnienie jest jednoznacznie widoczne w przypadku prowadzenia
    > pełnej księgowosci

    W jakim sensie i w jaki sposób?
    Czy jeśli przelewasz środki pieniężne z konta firmowego na prywatne, to musisz je w
    jakiś sposób opodatkować, uzasadnić, czym jest ów przelew, rozliczyć się potem z
    firmą (czyli z samym sobą? ;-). Bo przyznam, że chyba Cię nie rozumiem.
    A może Ty nie prowadzisz tradycyjnej, indywidualnej DG tylko inną formę działalności?
    A co do obowiązku posiadania konta firmowego to proszę:
    http://msp.money.pl/wiadomosci/pozyskiwanie_kapitalu
    /artykul/banki;zarabiaja;na;niewiedzy;firm,199,0,207
    559.html

    > najwidoczniej moi oponenci tego nie robią i z racji małego rozmiaru swoich
    interesów;-) przywykli traktowac to nierozłącznie.

    I traktują to jak najbardziej prawidłowo.

    Pozdrawiam
    Emka