  • Data: 2009-02-18 21:04:29
    Temat: Re: Wyp3ata z DG na prywatny
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrngpnjpl.kh9.proteus@pl-test.org...
> [...]
    >
    > No bo skoro odsetki na koncie osobistym zaliczasz do DG, to na pewno
    > jakimś dziwnym sposobem zaliczysz tam też darowizny. W końcu mam DG,
    > to jest to mój przychód. :>

    > No to trzymam. A jak ich nie potrzebuję, cyt. "w związku z wykonywaną
    > działalnością" to przelewam sobie na osobiste. A jak znowu będę
    > potrzebować je na "cele związanie z działalnością", to przelewam znowu
    > na konto z DG. Co ja duch święty jestem, żeby wiedzieć które i ile
    > pieniędzy będę potrzebował "na cele związane z działalnością"? :)
    > A zresztą sam pisałeś, że z osobistego można przelać na DG bez

    Masz racje, ale z jednym, za to waznym zastrzeżeniem,- to nie Ty decydujesz,
    czy te srodki ci sa "potrzebne" do prowadzenia DG, to jest stan faktyczny,
    obiektywny. Np. jesli dostałes dużą zaliczkę na zakup materiałów i ten zakup
    realizowac będziesz dopiero za pół roku to nie mozesz ich przelac na swoje
    konto uznając, ze przez 6 miesięcy "nie będa mi potrzebne" bo one
    niewatpliwie i obiektywnie zwiazane sa, wynikaja z prowadzonej DG i musza
    być na koncie firmowym. Mozesz z nich korzystać tez do opłacenia innych
    potrzeb, ale związanych z prowadzona DG. Wycowfac mozesz wpłacone wcześniej
    swoje środi akurat "bezrobotne", a takze wystepujacy zysk na dany moment
    wynikający z prowadzonej ksiegowości.

    > Kiedy mam zdecydować że dane pieniądze potrzebuję, czy też nie
    > potrzebuję ich w DG? Przy rozliczeniu rocznym? :D

    > USTAWODAWCA wyróżnia? Gdzie? Pokaż! Ustawodawca określa, że masz owo
    > konto mieć i że masz określić *które* konto (cyferki) chcesz związać
    > z prowadzoną DG. To że jest to konto nazwane "firmowe" wynika wyłacznie
    > z regulacji *banku* zwanych dla niepoznaki regulaminem konta.

    Piszę konto "firmowe" tylko dla oszczedności miejsca. Chodzi o konto
    związane z prowadzona działalnością. Po co w intencji ustawodawcy miałoby
    ono istnieć, po co miałby on sobie nim głowę zawracać ustawowo, skoro
    twierdzisz, ze w istocie można prowadzic działalność żadnych pieniędzy na
    nim nie trzymając i konto "firmowe" to to samo, co prywatne?;-))

    > Na tej samej zasadzie opierają się:
    > - gazownie (inne taryfy dla przedsiębiorstw)
    > - elektrownie (inne taryfy dla przedsiębiorstw)
    > - dostawcy internetu (różne cenniki dostępu do internetu za to samo
    > lub prawie to samo).
    >
    > Dlaczego to robią? Bo im wolno.

    No i ustawodawcy wolno narzucac Ci wymogi nawet jak Ci sie one nie podobają,
    albo uważasz je za głupie:-) Niestety, taka jest prawda...

    p47