  • Data: 2009-02-18 20:46:58
    Temat: Re: Wypłata z DG na prywatny
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    news:gnhp8o$hbb$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Jeśli jesteś doradcą, to chętnie Ci zapłacę za uzasadnienie Twojej tezy na
    > piśmie. Podaj tylko swoją cenę i zapewne odbędzie się to na zasadzie
    > "mówisz i masz" (zgłoszę się na priv).
    >
    > Jednak IMHO akurat w tym temacie to nie bardzo wiesz o czym mówisz.

    Nie jestem doradcą i tylko najwidoczniej zły duch podszepnał mi, aby
    podzielic się moim doswiadczeniem w tej sprawie. Zauważe jednak, ze
    udzielajacy sie na tej grupie profesjonalni doradcy podatkowi, tutaj
    Liwiusz, a w innym wątku Gotfryd Smolik formułowali opinie co najmniej nie
    podzielajacego twojego poglądu, ze takie zonglowanie pieniędzmi jest
    zupełnie jasne i dowolne .
    Dodam, ze stanowisko, jakie tu przedstawiłem , prezentował US (wprawdzie
    przed prawie 10 latymi jako watek poboczny), a potem IS i to w rozprawach
    przed NSA, a potem, (w wyniku swojego uporu;-) ponownie, gdy juz powstał WSA
    i znów NSA. O ile pamietam podstawą zarzutu uszczuplenia podatkowego było
    przelewanie środków z rachunku firmowego na prywatne, a więc unikanie
    opodatkowania odsetek i wspierało się to na własnie przywoływanym wczesniej
    już art. 14. updof, który w 5) mówi, ze "zaliczamy do przychodów
    (....)odsetki od środków na rachunkach bankowych utrzymywanych w związku z
    wykonywaną działalnością"

    Skoro firma ma rachunek bankowy to po to własnie, aby przechowywac na nim
    środki finansowe otrzymane, cyt. " w związku z wykonywaną działalnością",
    (choc oczywiście sa one własnościa właściciela i on jest ich dysponentem,
    ale nie w nieograniczonym zakresie) i konsekwencje tego opisywany paragraf
    opisuje.
    Gdyby było wszystko jedno gdzie trzyma się srodki związane z DG to nie
    wystepowałoby jakiekolwiek rozgraniczenie pomiedzy kontami firmowymi i
    prywatnymi (poza tym ich cele sa zasadniczo różne!) i m.in. dlatego autor
    tego watku miał w tej sprawie wątpliwości i go stworzył!
    W realnym swiecie ustawodawca o rachunkach firmowych nie tylko w ustawie
    pisał, ale, co
    wazniejsze, wyraźnie je wyróżnił i ODRÓŻNIŁ od rachunku prywatnego
    właściciela i najwyraźniej nie uważa, ze to wszystko jedno! Równiez
    rospatrujacy te sprawe sąd odrzucił w/w zarzuty nie dlatego, ze uznał je za
    sprzeczne z przepisami i nieodpowiadające stanowi prawnemu, ale dlatego, ze
    wykazałem, iz przelewy dotyczyły kwot juz "poza" bieżąca działalnością tj.
    albo zysku, albo wycofania nadmiarowych środków własnych wczesniej
    wpłaconych przeze mnie i aktualnie nie zwiazanymi z dzialaniami firmy,
    poniekąd "bezrobotnych" na koncie.
    Dyskusja stała się juz dawno jałowa, niechaj kazdy z niej wyciągnie wnioski
    jakie uzna za słuszne, mnie nie zalezy na udawadnianiu swoich racji, co
    miałem do powiedzenia powiedziałem,

    p47