    From: "Omo" <M...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Odliczenie wartości gruntu
    Date: Fri, 24 Jun 2005 17:57:52 +0200

    Witam,
    wespół z kolegą chcemy zakupić działkę, wybudować na niej dom z dziesięcioma
    mieszkaniami, mieszkania sprzedać, zysk zgarnąć (ew. stratę przeboleć).
    W tym celu chcemy założyć spółkę cywilną, która rzeczoną chałupę
    podwykonawcami postawi.
    Juz na początku nurtuje mnie takie pytanie: czy koszt zakupu działki przez
    spółkę wchodzi w koszty uzyskania przychodu? Coś mi dzwoni, że nie można
    odliczyć zakupu ziemi, czy też nie można wliczyc jej w koszty - mam
    nadzieję, że się mylę?
    Jaką przyjąć taktykę, aby pieniądze wydane na działkę nie zostały ponownie
    (już kiedyś wszak zapłaciliśmy od nich podatek) opodatkowane?
    Jak to robią inni?
    Będę wdzięczny za ukierunkowanie mnie !
    Pozdrawiam - Omo