  • Data: 2005-06-23 20:05:59
    Temat: Re: Odliczenie wartości gruntu
    Od: "J.K." <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Omo" <M...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:d9f4ep$bl5$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "J.K." <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > część
    >>
    > Bardzo dziękuję za podpowiedzi.
    > A co się dzieje, jeśli kupimy tę działkę przed założeniem spółki (po
    > połowie) ? Jak ją wprowadzić do spółki? Obawiam się, że jeśli wprowadzimy
    > ją
    > jako udziały, czy aport, czy kapitał zakładowy (nie jestem mocny w
    > terminologii), to przy sprzedaży mieszkań razem z gruntem podatek
    > zapłacimy
    > również od wartości działki? A może od dochodu osięgniętego ze sprzedaży
    > da
> [...]
    Właśnie w tym jest jakiś tam problem. O ile wiem, to US są skłonne uznać
    wartość
    początkową aportu na podstawie faktur, aktów notarialnych itp. Nie bardzo
    lubią
    kiedy aport wprowadzany jest na podstawie wyceny. Ale z drugiej strony za
    wprowadzany
    aport płaci się opłatę chyba skarbową coś tam 0,02 % wartości (zależy od
    wartości bo jest
    chyba 2-stopniowa skala). Wówczas US pewnie woli aby wartość aportu była
    realna
    i prawdziwa. W każdym razie myślę że grunt można kupić przed założeniem
    spółki.
    Przecież będzie na tą okoliczność akt notarialny z ceną.
    Nie wyobrażam sobie sytuacji aby wartość tak zakupionego gruntu nie była
    liczona jako koszt.