    From: "Piter" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Nowa DG - moze ktos sie zlituje i podpowie. Prosze :-)
    Date: Sat, 19 Mar 2005 19:06:20 +0100

    Wiem, ze temat juz byl, ale prosze, zlitujcie sie i wyjasnijcie jak laikowi:

    Postanowilem otworzyc DG. Zaczynam zalatwiac formalnosci. Jako termin
    rozpoczecia podalem __1 maja 2005__.

    Do tej pory poczynilem wiele wydatkow na rzeczy, ktore bede chcial wciagnac
    w "majatek firmy", bo beda mi potrzebne do tej DG. Podpowiedzcie prosze,
    prostym jezykiem, jak to sie robi i czy moge to jakos zaliczyc w koszty,
    mimo ze kupowalem to na siebie jako na osobe prywatna. Wiem, ze pytanie juz
    padalo, ale nie bardzo rozumiem odpowiedzi. Blagam, jak dla laika :-)
    Dopiero sie ucze. Aha, dodam, ze bede VAT-owcem.

    Wiec tak:

    1.Komputer z monitorem - zamierzam w kwietniu kupic na Allegro potrzebne
    czesci za okolo 700 zl + monitor za 300. Faktur nie dostane, bo to od osob
    prywatnych. Przypominam, ze jako date rozpoczecia dzialalnosci podalem 1
    maja. Czy moge uzyskac jakies odpisy/ulgi z tytulu tego wydatku?

    2.Za pare dni podpisze umowe najmu lokalu. Czy to nie troche za wczesnie,
    zeby podciagnac to pod "koszt" ? Bede mial FV na siebie. Moze moge to
    uzasadnic tak, ze to dobra lokalizacja, a 1 maja tego lokalu mogloby juz nie
    byc?

    3.Pieczatka - wiadomo, musze wyrobic przed rozpoczeciem DG. Fakture dostane.

    4.Literatura fachowa - mam jej w domu sporo. Na czesc mam faktury na siebie.
    Kupowana na przestrzeni ostatnich 2 lat. Takie nowe ksiazki kosztuja
    1200-1500 zl.

    5.Telefon komorkowy - wlasnie kupilem na Allegro. Bez faktury. Od czlowieka,
    ktory dostal w promocji Idei, sobie zatrzymal aktywacje, a mi sprzedal
    telefon za 770. Oficjalna cena sklepowa gdy kupuje sie bez aktywacji wynosi
    1500. Moze jak uprosze, to wystawi mi rachunek na te 770, bo ma jakis
    lombard czy cos takiego. Aktywacje dokupie sobie do tego telefonu dopiero po
    1 maja na firme. Do tego czasu wloze tam swoja osobista karte SIM.

    6.Konto na serwerze internetowym. Mam FV na siebie na 900 zl. Abonament
    roczny. Data zakupu: 1 luty 2005.

    7.Domeny internetowe. W sumie 7. Razem jakies 700 zl. Na 5 mam FV na siebie.
    Kupione w grudniu 2004, styczniu 2005 i wczesniej (abonament na rok z gory).
    Nazwy tych domen pochodza od mojego nazwiska, nazwy firmy i nazwy uslugi,
    jaka bede swiadczyl, wiec moge latwo wykazac, ze kupowalem je pod katem DG.

    Bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi udzielone prostym jezykiem :-) Dodam, ze
    wszystkie wymienione przeze mnie przedmioty sa niezbedne do wykonywania
    dzialalnosci, ktora rozpoczynam.