eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNowa DG - moze ktos sie zlituje i podpowie. Prosze :-) › Re: Nowa DG - moze ktos sie zlituje i podpowie. Prosze :-)
  • Data: 2005-03-19 20:46:32
    Temat: Re: Nowa DG - moze ktos sie zlituje i podpowie. Prosze :-)
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    w wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0503191950170.1196@athlon> wstukał:

    > Nie.
    > Jedyna znana i "prawna" droga to zakwalifikowanie takiego nabycia
    > jako środka trwałego i zaliczenie w koszt przez amortyzację (jak
    > mała wartość - to jednorazowo :)).
    > Ale NIE w wyposażenie !

    Taka nowa "możliwość" się pojawiłą...

    Link (sprzed)
    http://www.is.gdansk.pl/regulation.php?rid=1850

    w skrócie:

    Zapytanie podatnika:

    Czy w przedstawionym stanie faktycznym wydatki poniesione przez Podatnika
    przed rozpoczęciem działalności gospodarczej można zaliczyć do kosztów
    uzyskania przychodów?
    Czy opłaty za egzamin dokonane przez Podatnika w 2000r. można zaliczyć do
    kosztów uzyskania przychodów prowadzonej od 23.12.2003r. działalności
    gospodarczej?

    [...]

    A zatem w świetle przedstawionych przepisów prawa tylko w poniesione
    w 2003r. - przed rozpoczęciem działalności gospodarczej - udokumentowane
    wydatki na koncesję tj. opłatę za wydanie zezwolenie wykonywania zawodu
    brokera ubezpieczeniowego i wydatki na znaki opłaty skarbowej mogą zostać
    zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.
    Ponieważ wyżej wymienionych wydatków poniesionych przed rozpoczęciem
    działalności nie można bezpośrednio powiązać z konkretnym przychodem
    uzyskanym przez Podatnika - to podlegają one zaliczeniu do kosztów
    uzyskania przychodów w roku ich faktycznego poniesienia, tj. w roku 2003.
    Przy czym koszty te uwzględnione zostaną przy obliczaniu podstawy
    opodatkowania w przypadku, gdy Podatnik osiągnął w 2003r. przychód z
    działalności gospodarczej, bowiem potrącenie kosztów uzyskania przychodów
    możliwe jest bowiem dopiero z chwilą uzyskania wpływów ze źródła przychodu

    <koniec cytatu z http://www.is.gdansk.pl/regulation.php?rid=1850>

    Wniosek jest prosty -- pytać... ;)

    --
    Jeszcze jedna trudnośc wiąze się z otwarciem obudowy. Człowiek zwykle jest
    naelektryzowany.