eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNowa DG - moze ktos sie zlituje i podpowie. Prosze :-) › Re: Nowa DG - moze ktos sie zlituje i podpowie. Prosze :-)
  • Data: 2005-03-21 09:01:11
    Temat: Re: Nowa DG - moze ktos sie zlituje i podpowie. Prosze :-)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 19 Mar 2005, Piter wrote:
    >+ > Przecież *rachunki* mogą ci wystawić !
    >+
    >+ Nigdy o tym nie slyszalem. Czy to znaczy, ze kazda osoba z ulicy, nawet nie
    >+ prowadzaca DG, moze sprzedac mi uzywana rzecz i wystawic mnie jako firmie na
    >+ to rachunek?

    ...na to wychodzi :)

    >+ Jesli tak, to pewnie musi byc pelnoletnia?

    To jest sprawa regulacji cywilnoprawnej....
    Od skutków umowy zawartej przez osobę nie posiadającą pełnej
    zdolności prawnej owa osoba lub jej opiekun może się uchylić.
    Czyli jak nie jest pełnoletnia - wypada mieć "potwierdzenie"
    od opiekuna prawnego.
    Jest wyjątek - "drobne sprawy życia codziennego" :), próba
    zwrotu gazety (..."lub czasopisma" :>) pewnie nie przejdzie :)

    >+ >>+ 3.Pieczatka - wiadomo
    [...]
    >+ Ale w KUP bede mogl zaliczyc, nawet jak kupie przed rozpoczeciem DG, tak?

    Są pozytywne interpretacje US :)
    Wszelkie "pasywne" wydatki (czyli nie wiążące się *wprost*
    z realizacją DG) w stylu opłat za wpis do ewidencji, za
    VAT-R, za pieczątkę itp. są na ogół opisane jednolicie
    pozytywnymi interpretacjami.
    Co do innych (w stylu "wyposażenie") mam co najmniej
    wątpliwości.

    >+ > Chcesz trzymać w EST ? (w sumie... no można :))
    >+
    >+ No nie wiem. Tak, zeby bylo najkorzystniej. A jesli w EST to czym to
    >+ skutkuje?

    Niczym :)
    Można zamortyzować jednorazowo, bo kwota drobna.

    >+ I po jakim czasie bede mogl zmienic telefon na lepszy?

    IMO w każdej chwili. Tylko trzeba uzasadnić co ze starym - jak
    na mój gust nalepszym rozwiązaniem jest sprzedaż.

    >+ BTW - czy jesli chce co jakis czas pozbywac sie starego telefonu, a kupowac
    >+ sobie nowszy, z nowszymi funkcjami, to oplacaloby mi sie wprowadzic wpis do
    >+ ewidencji w stylu "handel telefonami komorkowymi"?

    IMHO brak potrzeby kombinowania :)

    >+ A moze mozna jakos
    >+ inaczej legalnie wyzbyc sie czesci majatku firmy

    SPRZEDAĆ. I już.

    >+ 6. Serwer i 7. Domeny
    >+
    >+ W porzadku, nie bede tego wciagal w KUP, dopiero przy nastepnych fakturach

    ...no chyba że znajdziesz pozytywne interpretacje lub za sugestią
    Toma spytasz swojego USu (mowa o pytaniu NA PIŚMIE).

    >+ za rok, wystawionych juz na firme, ale to rodzi nastepujace pytanie:
    >+ Czy bede mogl swiadczyc uslugi umieszczania stron internetowych klientow na
    >+ tym serwerze?
    >+ Chodzi o to, ze faktura jest na mnie, a nie na mnie jako firme. Czy wobec
    >+ tego mam prawo wykorzystywac serwer w DG?
    >+ Podobnie jesli chodzi o domeny.

    Chyba na takie *podatkowe* wątpliwości w archiwach coś
    leży ? ;) Czyja jest DG ? Jak to powiedział Ludwik bodaj XV
    - po drobnej aktualizacji tekst brzmi "firma to ja" :)

    >+ A moze powinienem odezwac sie do firmy, ktora sprzedala mi te uslugi i
    >+ dokonac cesji na firme?

    To jest być może kwestia cywilna. My nie mamy pojęcia jakie były
    warunmi umowy, być może np. "dla firm" jest drożej i łamiesz
    umowę... ;)

    >+ Czy w ogole potrzebuje jakies dokumenty na to, ze to moje? :)

    A *nie masz* ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd