eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNowa DG - moze ktos sie zlituje i podpowie. Prosze :-) › Re: Nowa DG - moze ktos sie zlituje i podpowie. Prosze :-)
  • Data: 2005-03-19 20:18:39
    Temat: Re: Nowa DG - moze ktos sie zlituje i podpowie. Prosze :-)
    Od: "Piter" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Na wstepie bardzo dziekuje Ci za wszystkie odpowiedzi.
    Ksiegowosc bedzie prowadzilo mi biuro, ale nie chce byc taki zupelnie
    zielony i stad moje pytania. Rozumiesz :)

    > Albo dostaniesz rachuniki albo będzie kłopot - z "wartością rynkową"...
    > Przecież *rachunki* mogą ci wystawić !

    Nigdy o tym nie slyszalem. Czy to znaczy, ze kazda osoba z ulicy, nawet nie
    prowadzaca DG, moze sprzedac mi uzywana rzecz i wystawic mnie jako firmie na
    to rachunek? Jesli tak, to pewnie musi byc pelnoletnia?

    > *NIE MUSISZ*.

    Ale w KUP bede mogl zaliczyc, nawet jak kupie przed rozpoczeciem DG, tak?

    > [...komórka...]
    >
    > A toto nabyte *przed* rozpoczęciem DG ?

    Tak.

    > Chcesz trzymać w EST ? (w sumie... no można :))

    No nie wiem. Tak, zeby bylo najkorzystniej. A jesli w EST to czym to
    skutkuje? I po jakim czasie bede mogl zmienic telefon na lepszy? Wiem, ze to
    pytanie z gatunku podstawowych, takze prosze Cie tylko o podpowiedz, czego
    szukac na Google'u :)

    BTW - czy jesli chce co jakis czas pozbywac sie starego telefonu, a kupowac
    sobie nowszy, z nowszymi funkcjami, to oplacaloby mi sie wprowadzic wpis do
    ewidencji w stylu "handel telefonami komorkowymi"? A moze mozna jakos
    inaczej legalnie wyzbyc sie czesci majatku firmy i zastapic go nowszymi
    odpowiednikami?

    6. Serwer i 7. Domeny

    W porzadku, nie bede tego wciagal w KUP, dopiero przy nastepnych fakturach
    za rok, wystawionych juz na firme, ale to rodzi nastepujace pytanie:
    Czy bede mogl swiadczyc uslugi umieszczania stron internetowych klientow na
    tym serwerze?
    Chodzi o to, ze faktura jest na mnie, a nie na mnie jako firme. Czy wobec
    tego mam prawo wykorzystywac serwer w DG?
    Podobnie jesli chodzi o domeny.

    A moze powinienem odezwac sie do firmy, ktora sprzedala mi te uslugi i
    dokonac cesji na firme?
    Czy w ogole potrzebuje jakies dokumenty na to, ze to moje? :)