eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNabycie wewnątrzwspólnotowe z opóźnieniem › Nabycie wewnątrzwspólnotowe z opóźnieniem
  • Data: 2007-01-13 19:09:09
    Temat: Nabycie wewnątrzwspólnotowe z opóźnieniem
    Od: "Idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,

    na tej grupie mnie jeszcze nie było ;) ale wdałam się ostatnio w dyskusję z
    działem księgowym w firmie w której pracuję i chciałabym zweryfikować
    uzyskane informacje...

    Firma jest firmą handlową. Kupujemy towary w krajach EU. Wszyscy kontrahenci
    wystawiają faktury na bieżąco, za wyjątkiem jednego. Wewnętrzne przepisy
    tego dostawcy sprawiają, że przez miesiąc wydaje nam towar do depozytu na
    podstawie WZ (bez cen) a na koniec miesiąca, z datą ostatniego, wystawia
    zbiorczą fakturę, na której pojawiają się wszystkie nabyte towary + koszty
    przewiezienia towaru do depozytu.

    Do tej pory, przez 2 lata, towar był przyjmowany na PW po odebraniu z
    depozytu (wartość towaru pochodziła z tzw. "potwierdzeń zamówień" - ani to
    WZ, ani pro-forma), na koniec miesiąca przyjęcia wewnętrzne były korygowane,
    a do faktury było tworzone przyjęcie zewnętrzne, faktury wewnętrzne,
    deklaracja Intrastat, odbywało się księgowanie itd.

    Po przyjęciu na PW odbywa się normalna, ewidencjonowana sprzedaż. Wszystkie
    sprawy związane z nabyciem są "prostowane" w trakcie miesiąca, w którym było
    ono dokonane.

    Do grudnia zajmowało się nami biuro rachunkowe i nie było problemów. Teraz
    pełna księgowość wróciła do firmy i dział księgowy zaczął widzieć problem.

    Czy jeśli operacja jest księgowana w miesiącu, w którym faktycznie dochodzi
    do zakupów, firma postępując tak jak postępuje, łamie przepisy, naraża się
    na kłopoty itp?

    Księgowość proponuje takie rozwiązanie:

    W momencie dostawy przyjąć towar na PZ na podstawie dokumentu wydania (mimo,
    iż nie ma na nim cen...), zrobić faktury wew., księgowanie, intrastat itd.
    Po wystawieniu faktury przez kontrahenta, zaksięgować z faktury tylko koszty
    wysyłki/wysyłek do depozytu (których nie ma na na WZ ale są na FA). Czy to
    przypadkiem nie robienie zbędnego zamieszania ?

    Chętnie poznam Wasze opninie

    pozdrawiam

    Monika



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1