eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNabycie wewnątrzwspólnotowe z opóźnieniemNabycie wewnątrzwspólnotowe z opóźnieniem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!
    atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Idiom" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Nabycie wewnątrzwspólnotowe z opóźnieniem
    Date: Sat, 13 Jan 2007 20:09:09 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 46
    Message-ID: <eobavb$niu$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: vz26.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1168715564 24158 80.55.181.26 (13 Jan 2007 19:12:44 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Jan 2007 19:12:44 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Antivirus: avast! (VPS 0702-1, 2007-01-11), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:175673
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    na tej grupie mnie jeszcze nie było ;) ale wdałam się ostatnio w dyskusję z
    działem księgowym w firmie w której pracuję i chciałabym zweryfikować
    uzyskane informacje...

    Firma jest firmą handlową. Kupujemy towary w krajach EU. Wszyscy kontrahenci
    wystawiają faktury na bieżąco, za wyjątkiem jednego. Wewnętrzne przepisy
    tego dostawcy sprawiają, że przez miesiąc wydaje nam towar do depozytu na
    podstawie WZ (bez cen) a na koniec miesiąca, z datą ostatniego, wystawia
    zbiorczą fakturę, na której pojawiają się wszystkie nabyte towary + koszty
    przewiezienia towaru do depozytu.

    Do tej pory, przez 2 lata, towar był przyjmowany na PW po odebraniu z
    depozytu (wartość towaru pochodziła z tzw. "potwierdzeń zamówień" - ani to
    WZ, ani pro-forma), na koniec miesiąca przyjęcia wewnętrzne były korygowane,
    a do faktury było tworzone przyjęcie zewnętrzne, faktury wewnętrzne,
    deklaracja Intrastat, odbywało się księgowanie itd.

    Po przyjęciu na PW odbywa się normalna, ewidencjonowana sprzedaż. Wszystkie
    sprawy związane z nabyciem są "prostowane" w trakcie miesiąca, w którym było
    ono dokonane.

    Do grudnia zajmowało się nami biuro rachunkowe i nie było problemów. Teraz
    pełna księgowość wróciła do firmy i dział księgowy zaczął widzieć problem.

    Czy jeśli operacja jest księgowana w miesiącu, w którym faktycznie dochodzi
    do zakupów, firma postępując tak jak postępuje, łamie przepisy, naraża się
    na kłopoty itp?

    Księgowość proponuje takie rozwiązanie:

    W momencie dostawy przyjąć towar na PZ na podstawie dokumentu wydania (mimo,
    iż nie ma na nim cen...), zrobić faktury wew., księgowanie, intrastat itd.
    Po wystawieniu faktury przez kontrahenta, zaksięgować z faktury tylko koszty
    wysyłki/wysyłek do depozytu (których nie ma na na WZ ale są na FA). Czy to
    przypadkiem nie robienie zbędnego zamieszania ?

    Chętnie poznam Wasze opninie

    pozdrawiam

    Monika



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1