  • Data: 2009-07-28 06:59:06
    Temat: Lokata jednodniowa - podatek Belki
    Od: OCTOBeer <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Od jakiegoś czasu w prasie pojawiają się "sensacyjne" newsy o lokatach
    jednodniowych dzięki, którym można ominąć podatek Belki. Oto przykład
    takiego artykułu:
    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,29508,686573
    7,Bank_mrugnie_okiem_i_podatek_Belki_znika.html

    Niech mnie ktoś wyjaśni jedną rzecz.
    "... ustawa podatkowa mówi, że kwotę podatku należy zaokrąglić do
    pełnej złotówki - jeśli kwota ta jest niższa niż 50 gr, to zaokrągla
    się ją do zera. Jeśli więc zdeponujemy na jednodniowej lokacie na tyle
    nieduże pieniądze, by dzienne odsetki nie przekroczyły 2,49 zł (19
    proc. podatku od 2,49 zł to minimalnie mniej niż 50 gr), cały ten zysk
    wolny jest od opodatkowania!"

    Ja sobie tak zinterpretowałem to, że od jakiegoś czasu składam sobie
    oszczędności na niewielkich lokatach (po 500 zł każda) o niedługim
    czasie oszczędzania (7-14 dni).
    Wtedy odsetki mam coś koło 20 groszy za każdym odnowieniem jednej
    lokaty.
    Czy to też nie jest ucieczka od "Belki"?
    Czy to musi być lokata jednodniowa? Bo mnie zmyliły te artykuły.

    Pozdrawiam
    Mały Ciułacz :)