  • 21. Data: 2006-08-10 06:09:46
    Temat: Re: Kasa fiskalna i sprzedaż sprzętu telekomunikacyjnego, elektroniki
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 09-08-2006 o 23:08:35 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > No to ci się wydawało ;)
    > ---
    > Tylko sprzedaż zwolniona z obowiązku ewidencjonowania w 1. częsci
    > załączników ministra (1. tabela) jest jak w tytule: zwolniona.
    > I jest tylko jedno zwolnienie "na fakturę" - to na usługi w ilości
    > do 20 odbiorców (i 50 faktur) na rok, w starym rozp. był to p. 41 :)
    > Ogólnej zasady "zwalniania przez fakturę" nie ma!

    a co z tym zwolnieniem "na przelew" (pozycja 44)?
    jeśli np. za połowę rachunków klienci zapłacili mi przelewem to
    ta część przychodu nie liczy się do limitu?
    Czy musi być 70% takich rachunków?

    PiotrB.

  • 22. Data: 2006-08-10 07:20:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Aug 2006, PiotrB. wrote:

    > a co z tym zwolnieniem "na przelew" (pozycja 44)?
    > jeśli np. za połowę rachunków klienci zapłacili mi przelewem to
    > ta część przychodu nie liczy się do limitu?

    Z treści przepisu wynika że nie ma tak dobrze :(
    Co miałoby przemawiać za taką interpretacją?

    > Czy musi być 70% takich rachunków?

    A na jakiej podstawie?
    Zwolnienia "na ilość faktur" czy "na przelew" są w II części tabeli,
    zaś zwolnienie "na 70%" dotyczy wyłącznie I częsci tabeli (poz.
    1 do 39)!
    Dawno temu próbowałem obronić tezę ktorą przedstawiasz - ale
    rozporządzenie było inne :) no i ileś kolejnych czytałem
    i przemyślałem, wychodzi ze dziś przy korzystaniu ze zwolnienia
    "na przelew" trzeba konsekwentnie uniemożliwoć możliwość przyjęcia
    zapłaty w innej formie i już, ew korzystać z innych zwolnień
    ściśle przestrzeganych (np. tego "na usługi dla 20 odbiorców
    faktur do 50 f-r")

    Swoją drogą, takie działanie, dość często spotykane w dzisiejszych
    czasach, sprzeczne jest z zapisem na banknotach NBP.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 23. Data: 2006-08-10 11:32:44
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ebd2n1$bq2$1@nemesis.news.tpi.pl>,
    Jan Werbiński <j...@j...com> wrote:

    > Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    > wiadomości news:jareks-09A118.13475509082006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > No to troche sobie nagrabiłeś. :-)

    Spokojnie, ja mam kasę od dawna i jak fiskus przykazał :)
    A faktury do tej pory wystawiałem tylko firmom. Przez kasę ich nie
    przepuszczam, bo mi się nie chce dodatkowej teczki zakładać (faktury w
    liczbie 1 na miesiąc).

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 24. Data: 2006-08-10 11:33:25
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0608092303000.3728@athlon>,

    > No to ci się wydawało ;)

    Ano. Ciekawe, z czym poplątałem :)

  • 25. Data: 2006-08-10 11:37:27
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ebd2n1$bq2$2@nemesis.news.tpi.pl>,
    Jan Werbiński <j...@j...com> wrote:

    > Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    > wiadomości news:jareks-0ECFE2.13464809082006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > A ja klikam kilka razy myszką i drukuję faktury z całego miesiąca. Teraz
    > wyobraź sobie, że musiałbym przez dwa dni wklepywać paragon do każdej
    > faktury. 10 minut vs kilkadziesiąt godzin.

    Ten opis zadziwia mnie jeszcze bardziej. Ale nie będę powtarzał po
    Gotfrydzie :)

  • 26. Data: 2006-08-10 11:40:12
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0608092257560.3728@athlon>,

    > Ponieważ nie ma zakazu puszczania przez kasę wszystkiego (czyli
    > równiez sprzedaży "dla firm"), Jarek najwyraźniej tak właśnie robi,
    > za sprzedaż uważa sumę wykazaną przez kasę fiskalną a faktury...
    > ingoruje.

    Niezupełnie. Sprzedaż dla firm mam poza kasą, a wariant "faktura do
    paragonu" jest na razie tylko teoretyczny :)

  • 27. Data: 2006-08-10 13:52:43
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 10-08-2006 o 09:20:42 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > Z treści przepisu wynika że nie ma tak dobrze :(
    > Co miałoby przemawiać za taką interpretacją?

    Pewnie tylko moja niechęć do kasy fiskalnej:)
    Dzięki za odpowiedź.

    PiotrB.

  • 28. Data: 2006-08-10 15:27:32
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > ??
    > znaczy: wykaz faktur?
    > Chyba nie chcesz powiedzieć że naruszasz obowiązek wystawiania
    > faktur "nie później niż 7 dnia"?

    Oczywiście.
    Drukuję faktury abonamentowe w jednym dniu okresu rozliczeniowego.
    Teraz musiałbym co miesiąc dodatkowo do każdej faktury klepać paragon. Nie
    mogę tego zrobić zbiorczo, tylko do każdej transakcji czyli xklientów x 12
    miesięcy.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 29. Data: 2006-08-10 15:29:15
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-C3BD02.13332510082006@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > Ano. Ciekawe, z czym poplątałem :)

    To, że przez kasę idzie co najmniej sprzedaż dla os fiz zarówno fakturowana,
    jak i niefakturowana.

  • 30. Data: 2006-08-10 20:07:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Aug 2006, Jan Werbiński wrote:

    > Drukuję faktury abonamentowe w jednym dniu okresu rozliczeniowego.
    > Teraz musiałbym co miesiąc dodatkowo do każdej faktury klepać paragon.

    A, to inna sprawa, wycofuję się rakiem ;)
    Rozwiązania dla przypadku "X" nie pasują do przypadku "Y" :)
    Jarek wyraźnie pisał o wystawieniu f-ry "do paragonu".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)