  • Data: 2005-04-19 11:16:41
    Temat: Faktura zaliczkowa
    Od: Paszczak <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rozporządzenie MF o zasadach wystawiania faktur, par. 17, pkt. 3, ust. 7
    mówi, że na fakturze zaliczkowej musi być data otrzymania zaliczki.

    A co w przypadku faktury na przelew? Tzn. wystawiam fakturę (dajmy na to 10
    kwietnia za wywóz śmieci w okresie 1.05-31.05) z terminem płatności 14 dni.
    Co mam wpisać jako datę otrzymania zaliczki? Termin płatności, tj. 24.IV?
    A co jeśli klient wyśle przelew wcześniej?

    Dla jasności - fakturę wystawiam PRZED rozpoczęciem wykonywania usługi
    oraz PRZED faktycznym otrzymaniem zaliczki.

    Mógłbym wystawić jakąś proformę, poprosić klienta o przelew i dopiero wtedy
    wystawiać właściwą fakturę, ale to za dużo mieszania.

    A ostatnio dostałem fakturę za domenę - okres od 30.IV, zapłata przelewem,
    żadnych adnotacji o zaliczce.

    P.