  • 1. Data: 2005-04-19 11:16:41
    Temat: Faktura zaliczkowa
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Rozporządzenie MF o zasadach wystawiania faktur, par. 17, pkt. 3, ust. 7
    mówi, że na fakturze zaliczkowej musi być data otrzymania zaliczki.

    A co w przypadku faktury na przelew? Tzn. wystawiam fakturę (dajmy na to 10
    kwietnia za wywóz śmieci w okresie 1.05-31.05) z terminem płatności 14 dni.
    Co mam wpisać jako datę otrzymania zaliczki? Termin płatności, tj. 24.IV?
    A co jeśli klient wyśle przelew wcześniej?

    Dla jasności - fakturę wystawiam PRZED rozpoczęciem wykonywania usługi
    oraz PRZED faktycznym otrzymaniem zaliczki.

    Mógłbym wystawić jakąś proformę, poprosić klienta o przelew i dopiero wtedy
    wystawiać właściwą fakturę, ale to za dużo mieszania.

    A ostatnio dostałem fakturę za domenę - okres od 30.IV, zapłata przelewem,
    żadnych adnotacji o zaliczce.

    P.

  • 2. Data: 2005-04-19 20:28:35
    Temat: Re: Faktura zaliczkowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Apr 2005, Paszczak wrote:

> [...]
    >+ Dla jasności - fakturę wystawiam PRZED rozpoczęciem wykonywania usługi
    >+ oraz PRZED faktycznym otrzymaniem zaliczki.

    Cóż, zaryzykuję... :)
    Faktura jest nieprawidłowa ?
    Nie ma podstaw do wykazania na niej *nienależnego* VATu !

    >+ Mógłbym wystawić jakąś proformę, poprosić klienta o przelew i dopiero wtedy
    >+ wystawiać właściwą fakturę, ale to za dużo mieszania.

    No to niestety - pretensje na Wiejską :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-04-19 21:00:52
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > Cóż, zaryzykuję... :)
    > Faktura jest nieprawidłowa ?
    > Nie ma podstaw do wykazania na niej *nienależnego* VATu !

    Auć! Zaraz wybiorę się na Wiejską jakimś walcem czy koparką...

    Czyli najpierw proforma, jak będzie wpłata to faktura z podaniem daty
    otrzymania zaliczki, a po wykonaniu usługi... no właśnie, kiedyś ktoś (Ty?)
    dał mi tutaj linka do wypowiedzi Maddy, żeby wystawiać fakturę zerową
    (usługa 100 zł, zaliczka -100 zł), żeby było wiadomo kiedy jest koszt, itd.
    Ale w RMF dot. wystawiania faktur w par. 17, ust. 5 jest napisane:

    "Jeżeli faktury, o których mowa w ust. 1 i 2 [zaliczkowe] obejmują całą
    cenę brutto towaru lub usługi, sprzedawca po wydaniu towaru lub wykonaniu
    usługi NIE WYSTAWIA faktury w terminie określonym w par. 16 [7 dni]"

    Jak rozumiem - nie wystawia w ogóle. Więc czy wystawienie jej, jak niektórzy
    sugerują, byłoby błędem?

    P.

  • 4. Data: 2005-04-20 23:05:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Apr 2005, Paszczak wrote:

    >+ Auć! Zaraz wybiorę się na Wiejską jakimś walcem czy koparką...
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Jak rozumiem - nie wystawia w ogóle. Więc czy wystawienie jej, jak niektórzy

    ...zastosować poprzedni cytat ?? ten z góry ? :]

    Nie mam pojęcia co poeta (minister) miał na myśli :[
    Bo przy odrobinie uporu mozna to zdanie przeczytać tak że nie wolno
    faktury "na 0" wystawić w okresie 0 do 7 dni od zdarzenia :>
    Czyli w 8. dniu już (jakoby byłoby) wolno... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-04-21 22:56:15
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

> [...]
    > faktury "na 0" wystawić w okresie 0 do 7 dni od zdarzenia :>
    > Czyli w 8. dniu już (jakoby byłoby) wolno... ;)

    No tak, to miałem na myśli pisząc 'jak rozumiem' - bo faktycznie nie wiadomo,
    czy 'nie wystawia faktury w terminie...' oznacza, że nie wystawia jej w ogóle
    czy że nie wystawia jej w podanym terminie. Gramatycznie bardziej pasowałoby
    to drugie, tylko że to jest absurd...

    Nienawidzę już tego :(

    P.