  • Data: 2002-03-27 10:52:12
    Temat: Faktura celna a faktura VAT
    Od: "CHODPOL" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czesc wszystkim,
    Mam wątpliwości nastepujacego typu. Przy sprzedazy eksportowej wystawiam
    fakture celna, ktorej oryginał razem z towarem trafia do zagranicznego
    odbiorcy. Potem dla ksiegowosci wystawiam fakture VAT (oryginał). Ostatnio
    ksiegowa doczepila sie ze powinna byc dla niej kopia faktury VAT a oryginal
    nalezy wysłac do odbiorcy. Ale nasza faktura VAT (oryginał) do niczego nie
    jest potrzebna odbiorcy i nie jest mu przesyłana. Wiec moje rozumowanie jest
    takie: jeśli u nas księgowość ma fakturę VAT kopię to znaczy że jest gdzieś
    oryginał (domyślnie u kupującego), ale ze nie jest to zgodne z prawdą
    dlatego nasza ksiegowość ma oryginały faktury VAT. Czy ma to wogóle jakieś
    znaczenie, czy mogą być z tego powodu kłopoty przy ew. kontroli US?

    Z góry dzięki za wszelkie info
    Wilbert

    PS. Tak przy okazji czy ktoś mógłby polecić jakiś program do wystawiania
    faktur eksportowych w różnych walutach?