  • Data: 2002-03-28 11:37:17
    Temat: Re: Faktura celna a faktura VAT
    Od: "CHODPOL" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chyba sie nie zrozumielismy.
    Istnieją dwa rodzaje faktur: faktura celna i faktura VAT, które różnią się
    tylko tym że ta pierwsza nie ma wyliczenia waluta x kurs = netto zł, stawka
    vat 0% czyli ileś tam zł brutto. Bo te wyliczenia nie sa potrzebne dla
    naszego odbiorcy (ani dla urzędu celnego). Faktura VAT ma ten sam nr i te
    same dane plus wspomniane wyżej wyliczenia (zgodnie z właściwościami faktury
    VAT). I nie ma tu żadnego podwójnego numerowania czy różnicy w polu 44 SAD.
    Jest to normalna praktyka firm eksportujących (a w kilku pracowałem, tylko
    ze tam kontrahent życzył sobie przesyłania faktur pocztą niezależnie od tych
    dostarczanych razem z towarem). Wobec powyższego ponawiam pytanie: czy jest
    obowiązek wysyłania faktury VAT oryginał do odbiorcy zagranicznego? Bo jesli
    nie to znaczy że księgowość w mojej firmie powinna mieć oryginał.

    Pozdrawiam
    Wilbert