    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ewidencja sprzedazy VAT
    Date: Thu, 25 Jan 2007 10:34:09 +0100

    Witam,

    Mam następującą sytuację:
    1) jestem czynnym VAT-owcem (utraciłem zwolnienie)
    2) prowadzę eksport usług elektronicznych do Stanów Zjednoczonych
    3) oczywiście wystawiam FV ze stawką "nie podlega"
    4) oczywiście wykazuję kwotę tych operacji w polu 21 deklaracji VAT7K

    I teraz pytanie: czy mam obowiązek wykazanie tych operacji w ewidencji
    sprzedaż VAT?

    Pytanie wynika z tego, że w ifirma.pl (z którego korzystam) nie ma
    takiej możliwości i twierdzą, że skoro nie podlega to nie trzeba
    wykazywać w ewidencji sprzedaży.

    Nie było to zbyt intuicyjne, zwłaszcza że w niektórych systemach jest
    taka możliwość.

    Zadzwoniłem zatem do ogólnopolskiej informacji podatkowej i tam
    powiedziano mi, że mam obowiązek ale nie potrafiono podać podstawy prawnej.

    Również po przełączeniu do eksperta uzyskałem odpowiedź, że powinienem
    ale bez podania podstawy prawnej. Argumentacja była taka, że VAT7K
    powinien być odzwierciedleniem ewidencji sprzedaży i zakupów.
    Ale podstawy prawnej, która nakładałaby na mnie taki obowiązek dalej mi
    nie podano.

    To jak w końcu jest z tym obowiązkiem ewidencjonowania sprzedaży nie
    podlegającej VAT?

    Pozdrawiam

    Piotrek