  • 1. Data: 2010-04-08 16:07:47
    Temat: Darowizna w I grupie - czy zglaszac do US ?
    Od: "B.A.N." <n...@t...pl>

    Witam :)

    Zgodnie z tym co wyczytalem darowizna w I grupie podatkowej (ojciec-syn)
    jest zwolniona z podatku ...
    przedmiotem darowizny ma byc 1/2 samochodu osobowego (wartosc nieduza bo ok.
    4000 PLN takze nawet na te inne limity sie lapie)

    I pytanie jest nastepujace : czy fakt takiej nieopodatkowanej darowizny
    nalezy DODATKOWO zglaszac do Urzedu Skarbowego ??? czy tez wystarczy spisac
    umowe i sobie ja ewentualnie trzymac + przedstawic w Wydziale Komunikacji w
    celu przerejestrowania auta (dopisania do dowodu)

    Jak ktos juz to przerabial lub ma fachowa/potwierdzona wiedze w owej
    dziedzinie bede wdzieczny za odpowiedz :) bo na "wydaje mi" sie to ja tez
    wiem ;-)

    pozdrawiam serdecznie :)

  • 2. Data: 2010-04-08 16:58:17
    Temat: Re: Darowizna w I grupie - czy zglaszac do US ?
    Od: Agaton <g...@w...pl>

    W dniu 08-04-2010 18:07, B.A.N. pisze:

> [...]
    > umowe i sobie ja ewentualnie trzymac + przedstawic w Wydziale Komunikacji w
    > celu przerejestrowania auta (dopisania do dowodu)

    Z umową darowizny należy udać się do US darczyńcy. Wydział Komunikacji
    nie przerejestruje samochodu bez adnotacji US.

    Pozdrawiam. Agaton

  • 3. Data: 2010-04-08 17:06:48
    Od: "B.A.N." <n...@t...pl>

    > Z umową darowizny należy udać się do US darczyńcy. Wydział Komunikacji
    > nie przerejestruje samochodu bez adnotacji US.
    >
    > Pozdrawiam. Agaton

    mylisz sie :) Tak byc moze bylo kiedys - jeszcz pare lat temu Wydzial
    Komunikacji robil jakies problemy :) Ale ja pytam o AKTUALNE przepisy i
    realia :)

    A przerejestruje na 100 % ... bo juz to zrobil :) - czy nalezy zglaszac do
    US w Wydziale Komunikacji nie wiedzieli ale tez nie mieli z tym zadnego
    problemu :)

  • 4. Data: 2010-04-08 19:12:52
    Od: Agaton <g...@w...pl>

    W dniu 08-04-2010 19:06, B.A.N. pisze:

    > mylisz sie :) Tak byc moze bylo kiedys - jeszcz pare lat temu Wydzial
    > Komunikacji robil jakies problemy :)

    Być może. Robiłem darowiznę w listopadzie 2007 r.

    Agaton

  • 5. Data: 2010-04-08 19:24:12
    Od: "B.A.N." <n...@t...pl>

    > Być może. Robiłem darowiznę w listopadzie 2007 r.

    no spoko - ja jakis czas temu tez :) ale teraz sie troche zmienilo i
    dlatego pytam jak jest aktualnie :)

  • 6. Data: 2010-04-09 03:38:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    B.A.N. wrote:
> [...]
    >
    > Jak ktos juz to przerabial lub ma fachowa/potwierdzona wiedze w owej
    > dziedzinie bede wdzieczny za odpowiedz :) bo na "wydaje mi" sie to ja tez

    sa dwa paragrafy "zwalniajace".

    ten najbardziej znany 4A o nielimitowanej uldze, ktory wymaga zgloszeia,
    przelewu lub notariusza.

    ten drugi art 9 wymaga aby suma darowizn w przeciagu 5 lat nie
    przxekroczyla okreslonej kwoty.

    dlatego jesli w ostatnich 5 latach innych darowizn nie bylo, albo w
    nastepnych 5 latach innych darowizn nie planujesz i darowizna nie
    przekracza kwoty zwolnionej, to sie fatygowac nie musisz. po prostu nie
    robisz nic.

    jesli w ostatnich 5 latach darowizny byly i ich suma przekracza kwote
    zwolniona, to albo nalezy zapacic podatek, albo pofatygowac sie do US z
    art 4A.

  • 7. Data: 2010-04-09 06:18:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 08 Apr 2010 22:38:37 -0500, witek napisał(a):

    > jesli w ostatnich 5 latach darowizny byly i ich suma przekracza kwote
    > zwolniona, to albo nalezy zapacic podatek, albo pofatygowac sie do US z
    > art 4A.

    W wypadku samochodu istnieje ryzyko, że po nawet dłuższym czasie US uzna
    wartość podaną w umowie za zaniżoną i zechce podatku za nadwyżkę ponad
    limit. Więc art 4A jest bezpieczniejszy.

  • 8. Data: 2010-04-09 06:41:56
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    W dniu 08.04.2010 21:24, B.A.N. pisze:

    > no spoko - ja jakis czas temu tez :) ale teraz sie troche zmienilo i
    > dlatego pytam jak jest aktualnie :)

    Robiłem darowiznę w 2008 - do przerejestrowania wystarczyła sama umowa
    darowizny, żadnych papierów z US nie chcieli.

    Adam Kłobukowski

  • 9. Data: 2010-04-09 12:10:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Apr 2010, B.A.N. wrote:

    > no spoko - ja jakis czas temu tez :) ale teraz sie troche zmienilo

    Nie zmieniło się nic w przepisach.
    Po prostu co poniektórzy czytelnicy .prawo odesłali kilku urzędników
    w kilku urzędach na drzewo, żądając wyjaśnienia takiego żądania
    na piśmie i pytając czy art. 220.2 KPA jest im znany, to się douczyli ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-04-09 12:16:44
    Od: "B.A.N." <n...@t...pl>

    > W wypadku samochodu istnieje ryzyko, że po nawet dłuższym czasie US uzna
    > wartość podaną w umowie za zaniżoną i zechce podatku za nadwyżkę ponad
    > limit. Więc art 4A jest bezpieczniejszy.

    No tak ale limit ten do cos ponad 9 tysiecy ( 9600 chyba) wiec od 4 do 9
    raczej nie zawyza zwlaszcza ze cene auta podalem rynkowa i raczej nie
    zanizona (nawet nie wiem czy bym za tyle sprzedal, znaczy tylex2 :) bo
    polowki sie nie da )

    Niemniej dzieki za konkretne i wyczerpujace informacje witkowi i jureqowi
    oraz wszystkim ktorzy sie udzielali w watku za dobre checi :)

    Skorzystam chyba z opcji "nie robienia nic" (ach to lenistwo) skoro jest
    zgodna z przepisami a limitu przekraczac nie zamierzam
    (jakby nawet co to zglosze po prostu kolejna darowizne zgodnie z 4A ;) i po
    klopocie)

    pozdrawiam