  • 11. Data: 2010-04-09 12:17:31
    Temat: Re: Darowizna w I grupie - czy zglaszac do US ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 8 Apr 2010, B.A.N. wrote:

    > I pytanie jest nastepujace : czy fakt takiej nieopodatkowanej darowizny
    > nalezy DODATKOWO zglaszac do Urzedu Skarbowego ???

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/5848fd96ea9f787e

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-04-09 12:18:14
    Od: "B.A.N." <n...@t...pl>

    > Robiłem darowiznę w 2008 - do przerejestrowania wystarczyła sama umowa
    > darowizny, żadnych papierów z US nie chcieli.
    >
    > Adam Kłobukowski

    To wiem :) Jak pisalem wyzej samochod juz przerejstrowalem - chodzilo mi
    TYLKO o to czy musze zglaszac fakt darowizny do US.
    Odpowiedz juz znam - wychodzi na to ze nie jesli nie przekracza okreslonej
    kwoty :)

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-04-09 12:23:31
    Od: "B.A.N." <n...@t...pl>

    > http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/5848fd96ea9f787e

    a to niby czemu ????

    Na logike wyglada to tak : teraz nie zglaszam, ale jak za jakis czas
    zaistnieje taka potrzeba zglaszam ta kolejna darowizne i luz ....
    (czyli zglaszam dopiero w momencie jak przekroczy 9600 )

    cos zle rozumuje ?? dlaczego "albo przelew na konto albo notariusz" jesli
    nie zglosze teraz zgodnie z przepisami (i limitem) - jaki to ma zwiazek
    ?;)

  • 14. Data: 2010-04-09 18:57:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Apr 2010, B.A.N. wrote:

    > Na logike wyglada to tak : teraz nie zglaszam, ale jak za jakis czas
    > zaistnieje taka potrzeba zglaszam ta kolejna darowizne i luz ....

    Możesz nie chcieć, może Ci się nie chcieć, może to być spowodowane
    przyczynami ubocznymi. Klasyka: masz wypadek i ta osoba chce Ci
    jakoś "wesprzeć leczenie", fizycznie leżysz obwziązany w szpitalu :)

    > cos zle rozumuje ?? dlaczego "albo przelew na konto albo notariusz" jesli
    > nie zglosze teraz zgodnie z przepisami (i limitem) - jaki to ma zwiazek
    > ?;)

    Aby nie zapłacić podatku, przy przekroczeniu limitu *łącznego*
    trzeba będzie się sprężać *później*.
    Jeśli *teraz* nie wymaga to wysiłku, po co zamykać sobie drogę
    na przyszłość?

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2010-04-10 09:11:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    A ja mam pytanie inne i nie mogę się doczytać w ustawie.

    Jak wiadomo zakres darczyńców zwolnionych "po zgłoszeniu" jest węższy niż
    przy zwolnieniu "kwotowym". Czy darowizny "zgłoszone" liczą się do limitu
    zwolnienia "kwotowego"?

  • 16. Data: 2010-04-10 10:38:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Apr 2010, jureq wrote:

> [...]
    > przy zwolnieniu "kwotowym". Czy darowizny "zgłoszone" liczą się do limitu

    Przestrzeliłeś :)
    Chyba dawno (ze 2 lata?) nie było flejmu o rozpisaniu darowizny "od
    wujka, ciotki, dwu szwagrów i teściowej" ;)
    Limity zwolnione są przypisane do "źródła", nie do "celu", do darczyńcy
    a nie danego obdarowanego. Liczy się dla każdego obdarowanego suma
    darowizn od jednego darczyńcy.
    Możesz dostać 1000 darowizn po 1000 zł - ale od różnych osób, to będzie
    zwolnione.
    Jeśli więc dana osoba nie "podpada" pod zbiór "zgłaszalnych", to limit
    od niej jako darczyńcy rzecz jasna liczy się *odrębnie*.

    pzdr, Gotfryd