  • Data: 2006-06-04 11:07:31
    Temat: [DLUGIE] Mam bardzo poważny problem, KPiR, VAT
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Odebrałem papiery od księgowego i okazuje się że ostatnie
    kilka miesięcy jest doszczętnie spartolonych. Niepoksięgowane
    faktury, pomyłki w przepisywaniu na deklaracje, KPIR niezgodna z
    rozporządzeniem,
    rejestry VAT do bani z bledami i pomylki w przpeisywaniu z nich na VAT7,
    PIT5 i PIT4 nie musze mowic, nawet w zdrowotnym sie gosc machnal.

    Sytuacji nie odwroce moge tylko sobie pluc w brode ze wcześniej
    nie zorientowałem się co facet odstawia. Pomijając to jak się
    do niego dobrać - chcę to wyprostować.

    O dziwo mimo tego całego burdelu mam pare stówek nadpłaty na PIT5,
    100 zł niedopłaty PIT4, VATu nie odprowadzam bo robie uslugi za granice,
    ale skumulowana kwota do zwrotu kiedyś w przyszłości jest trefna i za
    wysoka gdzieś
    100zł.

    Jak mogę odkręcić KPiR, rejestry VAT i deklaracje żeby wyjść jakoś na
    prostą?
    Wiem że pewnie sowitego mandatu nie ominę, pewnie sprawa o wykroczenie czy
    może nawet
    przestępstwo tu grozi, ale chce zrobić co się da.

    Nie obędzie się bez korekt z 8 deklaracji, ale muszę też poprawić rejestry
    iKPir.
    W zasadzie mógłbym je założyć na nowo ale to taniec na cienkiej linie
    bo jeśli trafi do niego kontrola(a na pewno trafi po takim przekręcie) to
    wyjdzie
    na jaw że przerobiłem papiery.

    Wymyśliłem więc że skreśle tą namiastkę KPiR którą dostałem, a także
    rejestry VAT,
    dołoże kolejne strony na których skoryguje zapisy. Tylko że to będzie
    oznaczać
    zrobienie kilku miesięcy od nowa(co prawda z uczciwym pokazaniem że bylo
    zle,
    ale jakos po lekturze rozporzadzenia do KPiR nie wiem czy minister mial na
    mysli
    poprawki na taka skale?)

    Przy pokazji czy niezaksiegowana umowa o dzielo z lutego platna w marcu
    w ktorej jestem zamawiajacym jestem w takiej sytuacji do wrzucenia w koszty
    czy juz na straty moge to spisac?

    Mam ochote wyrzucić wszyutsko z rejestru zakópów VAT zeby mieć z tym spokój
    (raptem kilkaset złotych do odzyskania co przy skali tego co może mnie
    czekać
    z checia poświęce). To jest tym bardziej uzasadnione ze 'fachowiec'
    wpisywał
    do tychże rejestrów faktury z datą wystawienia - nie otrzymania czy
    terminu płatności.
    Czyli jakbym wszytskie faktury dostawał ultrakurierem... Teram musiałbym
    zmyślać
    daty a że sporo fakture było pod sam koniec miesiąca więc mogłoby być
    krucho.

    Co do KPiR przyjęty został memoriał, ale też - kilka faktur przedpłaciłem,
    zaksięgowane są z datą wystawienia a też szły pocztą niekiedy dwa tygodnie.

    Mam też różnice kursowe, najczęście ujemne, jedna jedyna dodatnia,
    ale nie są wogóle ujęte w KPiR. Za ujemne pewnie pare stów można dostać
    i finito ale za dodatnią to już grubsza sprawa sądze i nie wiem czy tutaj
    ma znaczenie fakt ze w sumie wszytskie różnice wychodzą na minus i w
    każdymn
    miesiącu sumarycznie są na minus. Bo przecież kosztów mogę nie wrzucać
    ale przychód musze?

    O cokolwiek kontruktywnego prosze :)
    Wszytsko bedzie bardzo cenne, kopie od dwoch dni wszytsko co się da,
    mam pare książeczek, szukam czego moge, czytam ustawy - ale to za duzo
    na raz - i do tego teoretycznie, wiec nie pogardze zadna pomoca!

    pozdrawiam