  • Data: 2006-06-05 12:04:06
    Temat: Re: [DLUGIE] Mam bardzo poważny problem, KPiR, VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 5 Jun 2006, t wrote:

    > Mam tylko taki dylemat z VATem. Ponieważ ewidencję są prowadzone w datach
    > faktur a nie chciałbym wpisywać jakiś lewych dat otrzymania(wyjątkiem jest
    > kilka
    > faktur za telefon na których jest data płatności, ale że i kwoty niskie to
    > moge olać),
    > to wymyśliłem że wogóle zrezygnuje z praw do odliczenia.

    A ja bym nie odpuścił.
    Dlaczego?
    +++
    11. Jeżeli podatnik nie dokona obniżenia kwoty podatku należnego
    w terminach określonych w ust. 10, może obniżyć kwotę podatku
    należnego w deklaracji podatkowej za następny okres rozliczeniowy.
    ---
    Dotyczy to również f-r "medialnych".
    Więc bez kombinowania wpisałbym sobie WSZYSTKIE faktury wystawione
    po połowie miesiąca na miesiąc następny - i już.
    Jedna z niewielu naprawdę sensownych nowelizacji w ustawie VAT :)
    (kiedyś to NIE była zasada ogólna)

    A jak chodzi o inne koszty - to poszukaj w archiwum standardowych
    pytań Maddy.
    Co stoi na przeszkodzie późniejszego ujęcia w koszty, byle we
    właściwym roku? FYI - u mnie kontrola (dochodowego) natrafiwszy
    na 1. f-rę "tele" zaksięgowaną w termiie płatności :) pokiwała
    głową: "acha, ujął sobie pan później" - i więcej pytań nie
    miała (w tej sprawie :>).

    > - Co zorbić z datami na ewidencji - olać skoro nie odliczam, dostanę najwyżej
    > pare stówk mandatu

    ? Zaraz, jakimi datami?
    Nadto mi się zdaje że nie dość rzetelnie przeczytałeś post "złodzieja
    podatków" :)
    Zapoznaj się dokładnie z pojęciem "czynny żal".
    Ma INNE znaczenie w KK i KKS (nie mam pojęcie dlaczego w KK nie ma
    takiej samej metody i nikt mi tego dotąd przekonująco nie wytłumaczył,
    choćby tylko samych wykroczeń [KW] miało dotyczyć).

    Przecież US *nie wie* że masz namieszane w papierach.
    Jak to napisał? "jak zdążysz przed kontrolą sam wyprostować
    to jesteś Pan"? :)

    wKF: a ten "księgowy" to ma jakieś uprawnienia?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)