    From: maHo <m...@p...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: DG, zwolnienie podmiotowe - troche wątpliwości
    Date: Fri, 20 May 2005 21:27:04 +0200

    Witam.

    Zakładam (w końcu) DG. Rozumiem że jeżeli nie zarejestruję się jako
    VATowiec, to jestem podmiotowo zwolniony z VATu? (póki nie przekroczę
    limitu).

    Mam następujące pytania/wątpliwości:
    1. Zamierzam zajmować się generalnie programowaniem i usługami
    hostingowymi. Znalazłem następujące kody PKD:
    72.10.Z -Doradztwo w zakresie sprzętu komputerowego
    72.21.Z -Działalność edycyjna w zakresie oprogramowania
    72.22.Z -Działalność w zakresie oprogramowania, pozostała
    22.33.Z -Reprodukcja komputerowych nośników informacji
    72.30.Z -Przetwarzanie danych
    72.40.Z -Działalność związana z bazami danych
    72.50.Z -Konserwacja i naprawa maszyn biurowych, księgowych i sprzętu
    komputerowego
    72.60.Z -Działalność związana z informatyką, pozostałe

    Wydaje mi się że powyższy zakres działalności nie wyłącza mnie ze
    zwolnienia podmiotowego z VATu. Czy mam rację?

    2. Mam wątpliwości co do hostingu: czy składając wniosek do UM z
    powyżsymi kodami PKD mogę zajmować się hostingiem, czy muszę jeszcze coś
    "skubnąć" z części poświęconej telekomunikacji?.

    3. Jak jest z zakupem usług z UE. Np. kupuję usługę hostingową/serwer
    dedykowany poza Polską. Załóżmy że kupuje w Niemczech usługę za 100EUR.
    Czy płacę im 100 EUR i tyle, czy też im płacę 100 EUR a sam 22EUR
    odprowadzam w Polsce, czy też płacę im 100EUR+niemiecki VAT?.

    4. Jak jest z zakupem usług/licencji na oprogramowanie spoza UE? Czy np.
    kupując w USA hosting za 100$ muszę jeszcze dopłacić 22% VAT do tego
    naszemu urzędowi skarbowemu?

    z góry dziękuję za wszelkie sugestie/porady.

    maHo