  • Data: 2005-05-21 07:45:29
    Temat: Re: DG, zwolnienie podmiotowe - troche wątpliwości
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 21 May 2005, maHo wrote:
    [...]
    >+ Googlałem p.s.p.p ale jakoś niezupełnie byłem pewien tego.
    >+
    >+ > +++ Ustawa +++
    >+ > Art. 113. 1. Zwalnia się od podatku podatników [...]
    >+ > ....
    >+ > 13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do [...]
    >+ > oraz podatników:
    >+ > ....
    >+ > 2) świadczących usługi prawnicze oraz usługi
    ^^^^^^^^^^^^
    ************

    >+ > w zakresie doradztwa, a także usługi jubilerskie;
    >+ > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >+ > ----
    >+ >
    >+ > IMO każdy świstek opisany "konsultacje" oznacza że powinien on
    ^^^^^^^
    >+ > (świstek) mieć pokrycie w fakturze VAT...
    >+
    >+ Wobec tego jeżeli usunę z zakresu działalności 72.10.Z (który jest
    >+ troche "na zapas") to nie powinienem mieć problemów ze zwolnieniem
    >+ podmiotowym?.

    Zauważ iż kładę nacisk na *WYKONYWANIE* danego zakresu.
    Nikt nigdy nie podał przepisu na którego podstawie możnaby powiesić
    na najbliższej latarni podatnika/prowadzącego DG tylko za to że
    wykonał czynność nie ujętą we wpisie.
    Takoż nie jest znany przepis jakoby bycie VATowcem zależało od
    "mania we wpisie" czegoś-tam.
    Ale przepis pozwalający przywalić mu VATem za to że WYKONAŁ daną
    czynność jak widzisz jest :)
    Oczywiście dla uniknięcia tłumaczeń IMHO lepiej nie wpisywać takich
    "sprzecznych ze sposobem opodatkowania" zakresów - ale nie to się
    ostatecznie liczy :)

    [...]
    >+ Znalazłem tylko "FV za internet tresc", gdzie jest mowa o ISP, nie o
    >+ hostingu.
    >+ Ale też przeczytałem jeszcze raz PKD i znalazłem w 72.30.Z
    >+ (Przetwarzanie danych) WebHosting wymieniony "z imienia i nazwiska",
    >+ więc ten temat czuję że jest (chyba) wyjaśniony.

    Na to wygląda, do tego "google wie" i można następnych odsyłać ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)