  • Data: 2003-10-20 19:55:19
    Temat: DG vs DWO (reloaded)
    Od: "mb" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Na początku 2003 roku prowadzona była na grupie dyskusja pod tytułem:
    "Działalność gospodarcza a działalność wykonywana osobiście". Wynikało
    z niej, że DG prowadzona na rzecz podmiotów gospodarczych może zostać
    uznana przez US za DWO, chyba że:
    - jest wykonywana także na rzecz ludności,
    - prowadzący DG zatrudnia pracownika(ów),
    - jest wykonywana na podstawie innych umów niż na umowę zlecenie, czy
    umowę o dzieło.
    Jakoś umknęło mi rozwiązanie tej sytuacji (google mi także nie pomógł),
    stąd moje pytanie:
    Czy od tamtej pory coś się zmieniło ?
    Czy nadal DG prowadzona wyłacznie na rzecz podmiotów gospodarczych może
    zostać uznana przez US za DWO (z wszystkimi bolesnymi tego
    konsekwencjami) ?

    Jak ma to się do sytuacji, gdy prowadzę eksport usług dla tylko i
    wyłacznie jednego kontrahenta zagranicznego (nie podpisujemy żadnych
    umów) ?

    BTW: Wolno mi nie podpisywać umowy z kontrahentem zagranicznym przy
    wykonywaniu usługi informatycznej ?

    Pozdrawiam,
    Michal