  • Data: 2003-10-21 06:34:19
    Temat: Re: DG vs DWO (reloaded)
    Od: "mb" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > [...]
    >
    > No nie bardzo. Przynajmniej - MZ nie :)
    > Układ jest taki: wykonywanie umów zlecenia oraz umów o dzieło
    > *wyłącznie* na potrzeby "podmiotów gospodarczych, osób prawnych
    > oraz instytucji czegoś tam nie posiadających" (wolny przekład
    > (C) G.S., chodzi o to że np. sąd też może być zleceniodawcą
    > a ani osobą prawną ani przedsiębiorcą nie jest) - uznaje się
    > za "działalność wykonywaną osobiście".

    Nasuwa się konkluzja dotycząca polskiego podatnika:
    "Kask na głowę i blacha na dupę"

    Jutro wystawiam cioci Jadzi fakturę VAT za sformatowanie trwałego
    nośnika magnetycznego HDD 3,5" - potocznie zwanego dyskietką. Pojutrze
    zastanowię się jak informatycznie obsłużyć wuja Zenona (a przetworzę mu
    jakieś dane). Oboje zaliczają się do ludności, więc może US mi wybaczy
    moje wcześniejsze postępowanie.

    Zrodziło się w mojej głowie jeszcze kilka innych przemyśleń dotyczących
    polskiego prawa, ale nie będę ich przytaczał - szkoda zdrowia Waszego i
    mojego.

    Michał Bednarz