  • Data: 2007-05-06 16:18:24
    Temat: DG, ulgowy ZUS i dalsze dylematy - prośba o pomoc
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Sprawa wygląda następująco:
    DG, KPiR, Vat przedmiotowo zwolniony i preferencyjny ZUS. W trakcie
    prowadzenia działalność właściciel podpisuje Umowę o Pracę na czas
    określony. I teraz rodzi mi się się kilka dylematów a gdyż jest to
    problem mej małżonki więc dylematy jak żywo mnie dotyczą i interesują:
    1) biurwa w ZUS-ie twierdzi że można czasowo wyrejestrować firmę z
    ubezpieczeń Społecznych jak i Zdrowotnych na czas trwania UoP - moja
    wiedza każe mi z tym polemizować.
    2) gdyż Umowa o Pracę ma charakter czasowy więc może zostać nie
    przedłużona więc likwidacja firmy wiąże się z utratą prawa do
    preferencyjnych składek ZUS po ponownej rejestracji firmy - dobrze myślę?
    3) czy wyrejestrowanie z Ubezpieczeń Społecznych przy preferencjach bez
    likwidacji firmy (załóżmy że zdrowotne będzie opłacane)wiąże się z
    jakimiś konsekwencjami po ponownej rejestracji do Ub.Społ (czy dalej
    można będzie na preferencyjnych warunkach)?
    4)Poradźcie jak to jest faktycznie z _zawieszaniem_ DG głównie pod kątem
    ZUS? Czy coś się zmieniło w przepisach o ubezpieczeniach zdrowotnych czy
    ZUS świadomie wprowadza petentów w błąd aby po kilku latach wydoić ich z
    zaległych i należnych składek wraz z odsetkami??

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski