  • Data: 2009-03-31 19:20:47
    Temat: DG, lokal, jego remont i zmiana przeznaczenia
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    Jest lokal w budynku (mieszkalnym), jestem właścicielem budynku i
    lokalu, prowadzę działalność gospodarczą (powiedzmy że np serwis
    komputerów) i chcę ten lokal wykorzystać. Obecnie jest to pusta
    "piwnica" czy jakkolwiek to nazwać, wpisane przeznaczenie "pomieszczenia
    gospodarcze" i za to płacone podatki.

    Jaka powinna być kolejność postępowania (gdzie/jak to załatwiać?):
    - wystąpienie o zmianę przeznaczenia lokalu (czy raczej zmianę sposobu
    korzystania z lokalu?)
    - zmiana podatku za lokal (bo inna jest za lokal pod DG, niż piwnice,
    mieszkanie itp), opłacona obecnie jest na cały rok, od którego momentu
    powinna zostać opłacona nowa stawka? Gdy lokal będzie faktycznie
    wykorzystywany w nowym charakterze, od momentu zmiany przeznaczenia, czy
    może w następnym roku?
    - fizyczny remont/przeróbka/dostosowanie lokalu (idące w koszty dg)
    - wpisanie lokalu jako "miejsce prowadzenia DG" (obecnie - mieszkanie)

    Chciałem wykonać najpierw remont (dość prosty bo to 55m2 jednego pustego
    pomieszczenia, głównie kosmetyka w postaci kartongipsów, kafelek,
    ścianek działowych, nowe drzwi i okna itp tyle że nie mam pojęcia ile to
    potrwa), ale boję się żeby nie "wtopić" i nie móc potem uwzględnić
    wydatków w kosztach (i amortyzować), lub mieć to wyrzucone, bo "robię
    lokal nie będący firmowym".

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173