  • Data: 2004-01-06 10:39:14
    Temat: DG+etat a kwota wolna od podatku
    Od: "mlody" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Mam pytanie zwiazane z prowadzeniem DG i jednoczesna praca na etat. Zakladajac,
    ze zaklad pracy, w ktorym wykonywana jest praca "na etat", dolicza w kazdym
    miesiacu do wynagrodzenia sume wynikajaca z 1/12 czesci kwoty wolnej od
    podatku, czy istnieje jakis ustawowy obowiazek informowania zakladu pracy o
    prowadzonej dzialalnosci gospodarczej? (w celu zaprzestania doliczania ww.
    kwoty do wynagrodzenia). I jakie konsekwencje prawne ma nie poinformowanie
    zakladu pracy o tym fakcie?
    I jeszcze jedno pytanie: o co w zasadzie chodzi z ta kwota wolna od podatku w
    przypadku DG+pracy na etat? Wydaje mi sie, ze na rozliczeniu roczym, nie ma
    znaczenia w ktorym momencie otrzymalem ta czesc wynagrodzenia wolna od podatku
    (czy co miesiac w postaci "dodatku" do pensji, czy po rozliczeniu rocznym w
    postaci zwrotu z US)...
    Powod mojego pytania jest przewidywalny ;-) Chcialbym rozpoczac DG, jednak w
    moim przypadku informowanie zakladu pracy o tym fakcie moze byc bardzo "nie na
    reke".

    Pozdrawiam,