  • Data: 2003-07-13 08:25:35
    Temat: Artysta a ZUS - ciekawe(?)
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wpadl do mnie wczoraj kumpel - fotografik.
    Jak to przy piwie zeszlismy zwyczajowo na temat ZUSu ;-)
    Powiedzial mi cos ciekawego.

    Pracuje on mianowicie wylacznie podpisujac umowy o dzielo
    na sprzedaz praw majatkowych do swoich fotografii.
    (Koszty 50% etc). Nie osiaga dochodow z innego tytulu.
    Ciekawostka polega na tym, ze nie placi on na ZUS czesci
    skladki konkretnie Ubezpieczenia Spolecznego...

    Ponoc wic polega na tym, ze sprzedajac wylacznie prawa
    nie jest "uprawiajacym wolny zawod" tylko jest "nikim" ;-)
    ZUS nie ma odpowiedniej rubryki, czy cos w tym rodzaju i nie
    moze on w zwiazku z tym placic skladki na fundusz emerytalny.
    Sprawa ma sie tak od kilku lat, parokrotnie sprawdzal czy
    wszystko gra w ZUSie i ponoc gra.

    Piwo wypilem jedno, powtarzam dosc dokladnie ;)

    Czy ktos cos z tego rozumie?
    Sprawa interesuje mnie o tyle, ze w podobnej sytuacji moglaby
    byc moja kobieta. Kazdy grosz nie wywalony na ZUS
    mozna sensownie zagospodarowac...

    www.skanowanie.com.pl