  • Data: 2003-07-21 16:46:08
    Temat: Re: Artysta a ZUS - ciekawe(?)
    Od: "Aleksander" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo to jest tak.
    > Artysta zrzeszony w związku twórczym ma obowiązek wystąpienia do ZUS o
    > okreslenie początku naliczania okresu składkowego jako twórca i z tego
    > tytułu ma obowiązek samodzielnie opłacać wszystkie składki. Jeżeli ktoś
    nie
    > wystąpi do ZUS w tej sprawie - nie płaci składek, to oczywiste, i może
    sobie
    > sprzedawać swoja pracę jako prawa majatkowe lub na umowę o dzieło bez
    > opłacania składek - jego sprawa.
    > Tyle, że zabawa się skończy po przekroczeniu 65 roku życia, po ciężkim
> [...]

    Pytanie 1: Komisja która określa staż twórczy ( teraz już nie wiem czy
    związkowa czy ministerialna), jak często jest skłonna ustalać go wstecz? Czy
    jeśli zgłosi się ktoś świeżo po dyplomie, czy zdarza się że będzie musiał
    płacić składki za czas kiedy był studentem? A w przypadku członków Związku
    wiadomo jakiego) których przyjmuje się za twórczą działalność, ile średnio
    wstecz ustala się im staż?

    Pytanie 2: Czy czas takiej "oskładkowanej" twórczości liczy się do tzw.
    stażu pracy ( np. doradca ministra musi mieć 2 lata stażu pracy - wiele jest
    takich przepisów na państwowych stanowiskach).

    Pozdr. - ktoś z konta A.