  • Data: 2003-07-17 13:59:19
    Temat: Re: Artysta a ZUS - ciekawe(?)
    Od: "WSm" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:bf5inc$o50$1@druid.ceti.pl...
    > dzieło nie podlega tym ubezpieczeniom społ.
    >
    > Dzieki, nie wiedzialem.
    >
    > Co ciekawe moja kobieta dowiadywala sie w ZUSie
    > o to i otrzymala calkowicie inne informacje.
    Bo to jest tak.
    Artysta zrzeszony w związku twórczym ma obowiązek wystąpienia do ZUS o
    okreslenie początku naliczania okresu składkowego jako twórca i z tego
    tytułu ma obowiązek samodzielnie opłacać wszystkie składki. Jeżeli ktoś nie
    wystąpi do ZUS w tej sprawie - nie płaci składek, to oczywiste, i może sobie
    sprzedawać swoja pracę jako prawa majatkowe lub na umowę o dzieło bez
    opłacania składek - jego sprawa.
    Tyle, że zabawa się skończy po przekroczeniu 65 roku życia, po ciężkim
    wypadku lub chorobie uniemożliwiającej dalszą pracę.
    WSm