  • Data: 2005-11-07 21:58:27
    Temat: zwrot VAT (DG)
    Od: "Vei" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam zamiar zamknac DG wraz z dniem 31 grudnia 2005. Jak na razie mam nadwyzke
    podatku VAT naliczonego nad naleznym - kwota moze dla wielu niewielka, ale dla
    mnie sporo - okolo 800 zł. Caly czas te kwote przenosze do rozliczenia na
    kolejne miesiace i czasem o pare zloty sie zmniejsza a czasem zwieksza.
    W deklaracji za pazdziernik chcialabym wystapic o zwrot VAT.
    I teraz moje pytanie:
    - czy wystarczy zaznaczyc odpowiednie pola w formularzu (np. 59 - stary
    formularz wersja 8)?
    - czy trzeba spelnic jakies dodatkowe warunki? Dodam, ze nadwyzka nie ma nic
    wspolnego z nabyciem srodkow trwalych?
    - czy jakies specjalne warunki trzeba spelnic, by ubiegac sie o zwrot
    przyspieszony? Ile dni sie czeka na zwrot przy przyspieszonym zwrocie?

    Dodam, ze prowadze dzialalnosc zwiazana z handlem (22% VAt) oraz uslugi
    edukacyjne (zwolnione z VAT)