  • 1. Data: 2007-07-10 08:17:11
    Temat: zwolnienie z podatku od spadku
    Od: "Iwona" <i...@i...pl>

    witam,

    prosze o pomoc i podpowiedzi w nastepujacej sprawie, w grudniu ubieglego
    roku otrzymalam w spadku mieszkanie po Cioci (chrzestnej, siostra mojej
    mamy), posiadam juz postanowienie sadu ktore uznaje w pelni testament i
    obecnie udaje sie do urzedu skarbowego - i tu zaczyna sie problem - wielkosc
    podatku. Jestem nauczycielka i z pensja 1100 szczerze nie jestem w stanie
    zaplacic kilku tysiecy zlotych, w urzedzie "zyczliwa" pani podpowiedziala mi
    ze moge sprzedac mieszkanie, ja jednak chcialabym znalesc inne rozwiazanie.
    Slyszalam ze jezeli na min. 2 lata przed smiercia Cioci zajmowalam sie nia
    to moge byc calkowicie zwolniona z podatku - czy to prawda? i jesli tak to
    jak powinnam to udokumentowac? moze tez jest jakies inne rozwiazanie?
    przepisanie na mama mieszkania i dopiero po kilku latach znowu na mnie ?
    pomozcie, bo za zadne skarby nie chce sprzedawac tego mieszkania tylko po to
    zeby miec na podatek...

    Iwona

  • 2. Data: 2007-07-10 08:54:12
    Temat: Re: zwolnienie z podatku od spadku
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Iwona" <i...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znalesc inne rozwiazanie. Slyszalam ze jezeli na min. 2 lata przed
    > smiercia Cioci zajmowalam sie nia to moge byc calkowicie zwolniona z

    Nie.
    Ale jest inna możliwość.
    Masz inne mieszkanie?

  • 3. Data: 2007-07-10 09:01:12
    Od: "Iwona" <i...@i...pl>

    ja nie posiadam, ale w zeszlym roku wyszlam za maz i maz posiada, z tym, ze
    nabyl je jeszcze przed naszym slubem, czyli chyba formalnie ja nie mam do
    niego praw.

    natomiast mieszkanie Cioci a miejsce gdzie obecnie mieszkam to roznica 250
    km - nie bardzo chce sie przeprowadzac tam , natomiast nie ma problemu z
    przemeldowaniem, tylko czy to pomoze, jesli pit pracodawcy wciaz bedzie
    wystawiany 250 km od miejsca "zameldowania i zamieszkania"...

  • 4. Data: 2007-07-10 09:34:43
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > przemeldowaniem, tylko czy to pomoze, jesli pit pracodawcy wciaz bedzie
    > wystawiany 250 km od miejsca "zameldowania i zamieszkania"...

    Możesz sprzedać to mieszkanie i kasę z niego przeznaczyć na cele
    mieszkaniowe - to pozwoli uniknąć podatku.

  • 5. Data: 2007-07-10 11:03:11
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-07-2007 o 11:34:43 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Iwona" <i...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Możesz sprzedać to mieszkanie i kasę z niego przeznaczyć na cele
    > mieszkaniowe - to pozwoli uniknąć podatku.

    Piękny nasz kraj..

  • 6. Data: 2007-07-10 13:19:14
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Iwona" <i...@i...pl> wrote in message news:f6vfa9$edu$1@news.onet.pl...
> [...]
    > dopiero po kilku latach znowu na mnie ? pomozcie, bo za zadne skarby nie
    > chce sprzedawac tego mieszkania tylko po to zeby miec na podatek...

    każdy bank da ci kredyt hipoteczny kilka tysiecy pod zabezpieczenie
    mieszkania.
    Wynajmij mieszkanie na rok i samo sie spłaci.
    Nie da sie zjeść ciasteczko i mieć ciasteczko;.

  • 7. Data: 2007-07-10 15:28:34
    Od: "Iwona" <i...@i...pl>

    no i wlasnie po dzisiejszym dniu zdecydowalam sie rzeczywiscie na kredyt -
    co prawda jego splata nie jest az tak rozowa ze splaci sie w ciagu roku, ale
    i tak - mieszkanko pozostanie moje, a to jest najwazniejsze

    co do zwolnienia to nawet nie chodzi o to ze ja nie chce placic tego
    podatku - tylko autentycznie wolalabym ta kase przeznaczyc na jakis dom
    dziecka, niz na .... z reszta no comments, pewnie 100% ludzi wolalby
    wiedziec ze z ich podatkami dzieje sie cos wartosciowego a nie to co teraz,

    tak czy inaczej - dziekuje pieknie wszystkim za pomoc

  • 8. Data: 2007-07-15 08:36:30
    Od: "MarK" <m...@g...pl>

    > ze moge sprzedac mieszkanie, ja jednak chcialabym znalesc inne
    > rozwiazanie.

    a czego uczysz w szkole? Sorry nie mogłem sie powtrzymać :))

    --
    MarK