  • 1. Data: 2007-07-10 09:22:18
    Temat: znowu podatek od spadku
    Od: "Iwona" <i...@i...pl>

    czy od podstawy opodatkowania oprocz kosztow poniesionych na pogrzeb i
    pomnik moge odliczyc koszta utrzymania dziedziczonej nieruchomosci od
    momentu zgonu do czasu opodatkowania typu: czynsz, energia,
    gaz?

    dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2007-07-10 09:35:50
    Temat: Re: znowu podatek od spadku
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Iwona" <i...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pomnik moge odliczyc koszta utrzymania dziedziczonej nieruchomosci od
    > momentu zgonu do czasu opodatkowania typu: czynsz, energia,

    Energia i gaz raczej nie - bo one są z tytułu użytkowania.
    A jeśli tak liczysz do DOLICZYĆ musiałabyś frukta z tytułu eksploatacji nie
    swojego mieszkania.

  • 3. Data: 2007-07-11 20:07:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jul 2007, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Energia i gaz raczej nie - bo one są z tytułu użytkowania.
    > A jeśli tak liczysz do DOLICZYĆ musiałabyś frukta z tytułu eksploatacji nie

    Sprzeciw.
    Skoro "dziedziczonej", to jego mieszkanie. Zmarły na tym świecie już
    nie ma nic i to co miał jest czyjeś - konkretnie spadkobierców.
    Spadek nabywa się w dniu śmierci spadkobiercy, jedynie nie można nim
    skutecznie rozporządzać "wobec osób trzecich"!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-07-11 21:01:04
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

> [...]
    > Spadek nabywa się w dniu śmierci spadkobiercy, jedynie nie można nim
    > skutecznie rozporządzać "wobec osób trzecich"!

    Ok, stąd - zastrzeżenie "jeśli tak liczysz".
    Czynsz zapłacony PO ŚMIERCI raczej nie będzie więc wpływał na wartość masy
    spadkowej.

  • 5. Data: 2007-07-11 23:33:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jul 2007, Cavallino wrote:

    > Ok, stąd - zastrzeżenie "jeśli tak liczysz".

    A, to nie mam pytań :), nieuważnie czytałem, przepraszam.

    pzdr, Gotfryd