  • 1. Data: 2007-07-09 20:19:14
    Temat: KUP - kwota z VAT czy bez?
    Od: zooorba <z...@z...zoorba>

    Witam,

    mam takie prozaiczne pytanie:

    rozpoczynam DG: zwolnienie z VATu, poatek liniowy, KPiR.
    Czy przy odpisywaniu kosztów uzyskania przychodu odpisuję całą kwotę
    wraz z VATem, czy tylko kwotę netto?
    Konkretnie: jeśli np. mam fakturę za paliwo, czy za rachunek
    telefoniczny, to odpisuję od podatku całą kwotę z faktury razem z VATem,
    czy tylko kwotę netto?

  • 2. Data: 2007-07-09 20:31:43
    Temat: Re: KUP - kwota z VAT czy bez?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.07.2007 zooorba <z...@z...zoorba> napisał/a:
    > rozpoczynam DG: zwolnienie z VATu, poatek liniowy, KPiR.
    > Czy przy odpisywaniu kosztów uzyskania przychodu odpisuję całą kwotę
    > wraz z VATem, czy tylko kwotę netto?

    Jeśli nie masz prawa odliczyć VAT, to całość, razem z VATem.

    > Konkretnie: jeśli np. mam fakturę za paliwo, czy za rachunek
    > telefoniczny, to odpisuję od podatku całą kwotę z faktury razem z VATem,
    > czy tylko kwotę netto?

    j.w. Kiedy już wejdziesz w VAT, to wtedy paliwo nadal brutto, ale resztę
    już netto (upraszczając).
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/