  • Data: 2007-07-10 08:17:11
    Temat: zwolnienie z podatku od spadku
    Od: "Iwona" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam,

    prosze o pomoc i podpowiedzi w nastepujacej sprawie, w grudniu ubieglego
    roku otrzymalam w spadku mieszkanie po Cioci (chrzestnej, siostra mojej
    mamy), posiadam juz postanowienie sadu ktore uznaje w pelni testament i
    obecnie udaje sie do urzedu skarbowego - i tu zaczyna sie problem - wielkosc
    podatku. Jestem nauczycielka i z pensja 1100 szczerze nie jestem w stanie
    zaplacic kilku tysiecy zlotych, w urzedzie "zyczliwa" pani podpowiedziala mi
    ze moge sprzedac mieszkanie, ja jednak chcialabym znalesc inne rozwiazanie.
    Slyszalam ze jezeli na min. 2 lata przed smiercia Cioci zajmowalam sie nia
    to moge byc calkowicie zwolniona z podatku - czy to prawda? i jesli tak to
    jak powinnam to udokumentowac? moze tez jest jakies inne rozwiazanie?
    przepisanie na mama mieszkania i dopiero po kilku latach znowu na mnie ?
    pomozcie, bo za zadne skarby nie chce sprzedawac tego mieszkania tylko po to
    zeby miec na podatek...

    Iwona